SIMULATION TRAINING FOR INTERNS-GENERAL PRACTITIONERS OF THE 6 COURSES
One of the main directions in the field of higher medical education is to strengthen the practical part of training future doctors while maintaining the proper level of theoretical knowledge. The modern level of development of technologies for simulation training makes it possible to implement a new method of practical training and an objective assessment of the level of practical knowledge and skills - simulation training - realistic modeling of scenarios of pathological conditions, medical manipulations, urgent interventions and other clinical situations. Purpose: to familiarize readers with the significant advantage of simulation training for 6th-year general practitioners in comparison with the traditional teaching system, with the available opportunity of repeated practicing of practical skills, bringing them to automatism, also objective quality control of medical care based on the training results. [3]
Dinara A. Mukanova1, Zhanar I. Smagulova1, Ainagul T. Ryspayeva1 1 NJSC «Semey Medical University», the department of simulation technologies, Semey city, Republic of Kazakhstan.
1. Василенко В.Х., Василенко В.В. Пропедевтика внутренних болезней: Алматы, 2014. С. 146-147. 2. Дощанов Д.Х. Стандартизированный пациент в системе медицинского образования // Вестник КазНМУ, 2014. №3(2). С.44-46 3. Котенко В.В., Котенко Е.Н., Чумаков П.А. Актуальные методики формирования профессиональной компетентности студентов медицинского вуза // Международный журнал прикладных и фундаментальных исследований. 2017. № 5 (2). С. 336-339. 4. Пахомова Ю.В., Захарова Н.Б. Роль симуляционного обучения в системе непрерывного медицинского профессионального образования // Медицина и образование в Сибири. 2013. №4. С.54-58. 5. Свистунов А.А., Шубина Л.Б., Грибков Д.М., Сонькина А.А., Серкина А.В., Горина К.А. Навыки общения в медицине. Опыт и перспективы необходимые России // Сборник материалов V съезда Российского общества симуляционного обучения в медицине РОСОМЕД-2016. 6. Свистунов А.А. Методы и принципы симуляционного обучения. Симуляционное обучение в медицине. Гэотар-Медиа, Москва, 2014г. C.285. 7. Смаилова Ж.К., Каражанова Л.К., Жунусова А.Б., Амешова Г.Т., Смаилов Н.С., Олжаева Р.Р., Советов Б.С., Рахыжанова С.О., Сейтханова Б.Т. Симуляционный тренинг как новый метод клинического обучения // Наука и здравоохранение. 2014. №3. С.55-56. 8. Шубина Л.Б, Грибков Д.М., Одинокова С.Н., Хохлов И. Симуляционный тренинг объективного осмотра пациента // Сборник материалов V съезда Российского общества симуляционного обучения в медицине РОСОМЕД-2016. References: 1. Vasilenko V.H., Vasilenko V.V. Propedevtika vnutrennikh boleznei [Propedeutics of Internal Medicine]: Almaty, 2014. pp. 146-147. [in Russian]. 2. Doshanov D.H. Standartizirovannyi patsient v sisteme meditsinskogo obrazovaniya [Standard patient in the medical education system]. Vestnik KazNMU [KazNMU Bulletin] 2014. №3(2). pp.44-46. [in Russian]. 3. Kotenko V.V., Kotenko E.N., Chumakov P.A. Aktualnye metodiki formirovaniya professionalnoi kompetentnosti studentov meditsinskogo vuza [Actual methods of formation of professional competence in medical university students]. Mezdunarodnyi zhurnal prikladnykh I fundamentalnykh issledovanii [international journal of applied and basic researches]. 2017. № 5 (2). pp. 336-339. [in Russian]. 4. Pakhomova YU.V., Zakharova N.B. Rol' simulyatsionnogo obucheniya v sisteme nepreryvnogo meditsinskogo professional'nogo obrazovaniya [The role of simulation training in the system of continuing medical professional education]. Zhurnal Meditsina i obrazovaniye v Sibiri [Medicine and Education in Siberia Journal]. 2013. №4. [in Russian]. 5. Svistunov A.A., Shubina L.B., Gribkov D.M., Sonkina A.A., Serkina A.V., Gorina K.A. Navyki obsheniya v medicine. Opyt I perspektivy neobhodimye v Rossii [Communication skills in medicine. Experience and perspectives necessary for Russia]. V syezd Rossiiskogo obshestva simulyatsionnogo obucheniya v meditsine [Collection of materials of the V Congress of the Russian Society for Simulation learning in Medicine]. ROSSOMED 2016. Date of appeal 11.05.2019 [in Russian]. 6. Svistunov A.A. Metody I printsipy simulyatsionnogo obucheniya [Methods and principles of simulation learning]. Simulyatsionnoe obuchenie v meditsine [Simulation training in medicine]. Gotar-media, 2014. pp.285. [in Russian]. 7. Smailova ZH.K., Karazhanova L.K., Zhunusova A.B., Ameshova G.T., Smailov N.S., Olzhayeva R.R., Sovetov B.S., Rakhyzhanova S.O., Seytkhanova B.T. Simulyatsionnyi trening kak novyi metod klinicheskogo obucheniya [Simulation training as a new method of clinical education]. Nauka i zdravookhraneniye [Science & Healthcare Journal]. 2014. №3. pp. 55-56. [in Russian]. 8. Shubina L.B., Gribkov D.M., Odinkova S.N., Hohlov I. Simulyatsionnyi trening ob’ektivnogo osmotra patsienta [Simulation training for objective examination of the patient]. V s’’yezd Rossiiskogo obshestva simulyatsionnogo obucheniya v meditsine [Collection of materials of the V Congress of the Russian Society of Simulation Learning in Medicine] ROSSOMED 2016 [in Russian].
Number of Views: 189

Key words:

Category of articles: Medical education

Bibliography link

Mukanova Dinara A., Smagulova Zh.I., Ryspayeva A.T. Simulation training for interns-general practitioners of the 6 courses // Nauka i Zdravookhranenie [Science & Healthcare]. 2020, (Vol.22) 5, pp. 116-120. doi 10.34689/SH.2020.22.5.012

Авторизируйтесь для отправки комментариев