ОПЫТ СОЗДАНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО КОНТЕНТА ДЛЯ ДИСТАНЦИОННОГО ОБУЧЕНИЯ
В современных условиях пандемии коронавирусной инфекции в связи с введением карантинных ограничительных мер и режима самоизоляции высшие учебные заведения Республики Казахстан перешли на дистанционный формат обучения. В данной работе описан опыт создания образовательного контента для дистанционного обучения в «Медицинском университете Семей» Республики Казахстан.
Айгуль М. Токешева1, https://orcid.org/0000-0003-0651-7943
Альфия Р. Назарова1, https://orcid.org/0000-0002-5609-8655
Дархан М. Кайралинов1,
Темирлан С. Шынгаев1,
Ильяс В. Кривяков1
1 НАО «Медицинский университет Семей»,
г.Семей, Республика Казахстан
1. Гогицаева О.У., Кочисов В.К. Роль дистанционного образования в современных условиях // Азимут научных исследований: педагогика и психология. 2013. № 4. С. 10-12.
2. Инструкция по реализации дистанционного обучения в НАО «МУС». Департамент академической работы и Департамент инновационного образования НАО «Медицинский университет Семей». – Семей, 2020. 5с.
3. Кузнецова О.В. Дистанционное обучение: за и против // Международный журнал прикладных и фундаментальных исследований. 2015. № 8-2. С. 362-364.
4. Сатова Р.К. Особенности организации и планирования дистанционного обучения в вузах РК на период пандемии Covid-19. http://online.zakon.kz (Дата обращения: 17.09.2020г.).
References:
1. Gogitsaeva O.U., Kochisov V.K. The role of distance education in modern conditions [Rol' distantsionnogo obrazovaniya v sovremennykh usloviyakh]. Azimuth of scientific research: pedagogy and psychology [Azimut nauchnykh issledovanii: pedagogika i psikhologiya]. 2013. №4. P. 10-12. [in Russian]
2. Instruktsiya po realizatsii distantsionnogo obucheniya v NAO «MUS». Departament akademicheskoi raboty i Departament innovatsionnogo obrazovaniya [Instruction on the implementation of distance learning at the Non-profit Joint-Stock Company "MUS". Department of Academic Work and Department of Innovative Education of the NJSC. "Semey Medical University"]. Semey, 2020. 5 p. [in Russian]
3. Kuznetsova O.V. Distantsionnoe obuchenie: za i protiv [Distance learning: for and against]. Mezhdunarodnyi zhurnal prikladnykh i fundamental'nykh issledovanii [International Journal of Applied and Basic Research. 2015. № 8-2. P. 362-364. [in Russian]
4. Satova R.K. Osobennosti organizatsii i planirovaniya distantsionnogo obucheniya v vuzakh RK na period pandemii Covid-19 [Peculiarities of organization and planning of distance education in universities of the Republic of Kazakhstan for the pandemic period Covid-19]. http://online.zakon.kz [accessed 17.09 .2020.] [in Russian]
Number of Views: 193
Category of articles:
Medical education
Bibliography link
Токешева А.М., Назарова А.Р., Кайралинов Д.М., Шынгаев Т.С., Кривяков И.В. Опыт создания образовательного контента для дистанционного обучения // Наука и Здравоохранение. 2020. 6(Т.22). С. 80-85. doi 10.34689/SH.2020.22.6.011Related publications:
COMPARATIVE ANALYSIS OF KNOWLEDGE, ATTITUDES, AND BEHAVIOR IN EVIDENCE-BASED NURSING PRACTICE AMONG ACADEMIC AND APPLIED BACHELOR'S DEGREE STUDENTS
SYSTEMIZING INTERNATIONAL ACADEMIC EXCHANGES AND THE ENROLLMENT OF STUDY ABROAD STUDENTS AND SUSTAINING THAT APPROACH: SEEKING TO ESTABLISH FURTHER COOPERATIVE FRAMEWORKS IN SEMEY AND JAPAN (KOCHI AND HIROSHIMA)
ANALYSIS OF THE FINAL ASSESSMENT OF DISCIPLINES OF STUDENTS OF THE SCHOOL OF PUBLIC HEALTH, DENTISTRY, PHARMACY AND NURSING IN 2022-2023 ACADEMIC YEAR
ANALYSIS OF THE FINAL ASSESSMENT OF DISCIPLINES OF STUDENTS OF THE SCHOOL OF MEDICINE IN 2022-2023 ACADEMIC YEAR
INTERPROFESSIONAL COLLABORATION IN PUBLIC HEALTH HIGH EDUCATION AND PERSPECTIVE OF FUTURE SPECIALISTS