Online ISSN: 3007-0244,
Print ISSN:  2410-4280
КОРОНАВИРУСТЫҚ ИНФЕКЦИЯ ПАНДЕМИЯСЫ КЕЗІНДЕГІ МЕДИЦИНА СТУДЕНТТЕР АРАСЫНДАҒЫ ЭМОЦИОНАЛДЫ РЕАКЦИЯСЫ МЕН КҮРЕСУ СТРАТЕГИЯСЫ: КӨЛДЕНЕҢ ОНЛАЙН ЗЕРТТЕУ
тудырады. Алдыңғы қатарлы эпидемияда жұмыс істейтін клиницистерге көп көңіл бөлінсе де, медицина студенттерінің денсаулығына пандемияның тигізер әсері туралы деректер өте шектеулі. Мақсаты: Бұл зерттеу COVID-19 әлеуметтік шектеулер жағдайында Қазақстан Медицина университетінің студенттері арасындағы белгілі күрес стратегиясымен байланысты эмоционалды реакциялар мен базалық сезімдерді бағалауға бағытталған. Материалдар мен әдістер: Көлденең сауалнама «Семей медицина университеті» КеАҚ 279 студенті арасында өткізілді. Бағалау құралдарына базалық эмоциялар/сезімдерді өлшеуге арналған визуальды-аналогтық шкалалар, сонымен қатар мазасыздық пен депрессияны бағалаудың Госпитальдық шкаласы кірді. Деректерді салыстыру бір факторлы дисперсиялық талдау және Краскал-Уоллис тестісі арқылы жүргізілді. Covid-19 бойынша карантин жағдайындағы депрессия мен мазасыздыққа байланысты демографиялық сипаттамалар мен копингтерін анықтау үшін мүмкіндік қатынасы (МҚ) есептеу арөқылы логистикалық регрессия қолданылды. Нәтижесі: Жалпы, респонденттердің 17,6%-ында мазасыздық белгілері болған және 30,0%-ы депрессияны бастан кешкен, 3,6%-ы қорқыныш туралы, 5,7%-ы - ашу туралы, 9,3%-ы-зерігу туралы, және 5,7%-ы - түңілу туралы хабарлады. Депрессия шкаласы бойынша орташа балл бакалавриат студенттері (p=0,019) мен резиденттер арасында айтарлықтай жоғары болды (p=0,035). Бакалавриат бағдарламасының студенттері мен интерндер стрессті жеңу үшін спортпен шұғылданатынын (p=0,020), күнделік жүргізетінін (p=0,029), бейне ойындар (p=0,008) ойнайтындары туралы жиі айтты. Сонымен қатар резидентура, магистратура және докторантурада оқитындар клиникалық қызметке (p=0,006) шому арқылы стрессті көтерген. Мазасыздықты анықтау мүмкіндігі белсенді онлайн блогтар жазумен айналысатын оқушылар арасында 1,56 есе жоғары болды. Керісінше, өздігінен білім алу мазасыздық симптомдарымен кері байланысты көрсетті (МҚ=0,73). Депрессия үшін, жасы (МҚ=0,88), өздігінен білім алуға шоғырлану (МҚ=0,68) және телевизиялық хабарлар мен фильмдерді көру (МҚ=0,76) регрессиялық модельде қорғау факторлары болды. Алкогольді тұтыну кезінде депрессияны дамыту мүмкіндігі 1,65 есе өсті. Қорытынды: Бұл зерттеу COVID-19 жағдайындағы қазақстандық медицина студенттерінің арасындағы эмоционалды реакциясы мен күресу стратегиясы туралы алғашқы түсінікті дамытуға ықпал етеді. Зерттеу нәтижелері оқушылардың денсаулығын сақтау үшін алдын-алу әрекеттерін негіздеуге пайдалануға болады.
Мария В. Прилуцкая1, https://orcid.org/0000-0002-9099-316X Тоқжан Т. Мендуалиева1, https://orcid.org/0000-0003-1665-3332 Орнелла Корацца2,3, https://orcid.org/0000-0001-7371-319X 1 «Семей медицина унтверситеті» КеАҚ ПФ, Дербестендірілген медицина және педиатрия кафедрасы, Павлодар, Казахстан Республикасы; 2 Хартфордшир университеті, Өмір және медициналық ғылымдар мектебі, Хатфилд, Великобритания; 3 «Сапиенца» - Рим университеті, Медициналық және хирургиялық ғылымдар департаменті, Рим, Италия.
1. Алтыбаева Г.К., Оспанова Н.Н., Молдагалиев Т.М., Сарсембина Ж.Ж., Сексенбаев Н.Ж., Докенова С.В. Факторы аддиктивной предрасположенности у студентов первого курса Государственного медицинского университета города Семей // Наука и Здравоохранение. 2018. 5 (Т.20). С. 135-144. 2. Прилуцкая М. В., Гржибовский А. М. Восприятие чрезвычайного положения в связи с коронавирусной инфекцией учащимися и сотрудниками медицинского вуза в Казахстане // Экология человека. 2020. № 6. С. 4–12. 3. Республиканский центр развития здравоохранения МЗ РК. Клинический протокол диагностики и лечения. Коронавирусная инфекция - COVID-19, 10-я редакция (29.06.2020) - URL: https://diseases.medelement.com - (дата обращения: 18.07.2020). 4. Behrens C.C., Dolmans D.H., Gormley G.J., Driessen E.W. Exploring undergraduate students achievement emotions during ward round simulation: A mixed-method study // BMC Medical Education. 2019. № 1 (19). C. 316. 5. Blake H., Bermingham F., Johnson G., Tabner A. Mitigating the Psychological Impact of COVID-19 on Healthcare Workers: A Digital Learning Package // International Journal of Environmental Research and Public Health. 2020. № 9 (17). C. 2997. 6. Cao W., Fang Z., Hou G, Han M., Xu X., Dong J., Zheng J. The psychological impact of the COVID-19 epidemic on college students in China // Psychiatry Research. 2020. (287). C. 112934. 7. Centers for Disease Control and Prevention Interim Guidance for Emergency Medical Services (EMS) Systems and 911 Public Safety Answering Points (PSAPs) for COVID-19 in the United States. - [Электронный ресурс]. URL: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/hcp/guidance-for-ems.html (дата обращения: 27.06.2020). 8. Centre for Clinical Research and Biostatistics. Simple Logistic Regression. [Электронный ресурс]. URL: https://www2.ccrb.cuhk.edu.hk/stat/epistudies/reg3.htm (дата обращения: 27.06.2020). 9. Clay J.M., Parker M.O. Alcohol use and misuse during the COVID-19 pandemic: a potential public health crisis? // The Lancet Public Health. 2020. Т. 5. № 5. С. e259. 10. Dubey S., Biswas P., Ghosh R., Chatterjee S., Dubey M.J., Chatterjee S., Lahiri D., Lavie C.J. Psychosocial impact of COVID-19 // Diabetes and Metabolic Syndrome: Clinical Research and Reviews. 2020. № 5 (14). C. 779–788. 11. European Respiratory Society. COVID-19: Guidelines and recommendations directory [Электронный ресурс]. URL: https://www.ersnet.org/covid-19-guidelines-and-recommendations-directory (дата обращения: 27.06.2020). 12. Fares J., Al Tabosh H., Saadeddin Z., El Mouhayyar C., Aridi H. Stress, burnout and coping strategies in preclinical medical students // North American Journal of Medical Sciences. 2016. Т. 8. № 2. С. 75–81. 13. Garlow S.J., Rosenberg J., Moore J.D., Haas A.P., Koestner B., Hendin H., Nemeroff C.B. Depression, desperation, and suicidal ideation in college students: Results from the American Foundation for Suicide Prevention College Screening Project at Emory University // Depression and Anxiety. 2008. № 6 (25). C. 482–488. 14. Geisner I..M., Mallett K., Kilmer J.R. An examination of depressive symptoms and drinking patterns in first year college students // Issues in Mental Health Nursing. 2012. № 5 (33). C. 280–287. 15. Grazioli V.S., Bagge C.L., Studer J., Bertholet N., Rougemont-Bücking A., Mohler-Kuo M., Daeppen J.B., Gmel G. Depressive symptoms, alcohol use and coping drinking motives: Examining various pathways to suicide attempts among young men // Journal of Affective Disorders. 2018. № 232. C. 243–251. 16. Heffer T., Willoughby T. A count of coping strategies: A longitudinal study investigating an alternative method to understanding coping and adjustment // PLoS ONE. 2017. № 10 (12). С. e0186057. 17. Kang L., Ma S., Chen M., Yang J., Wang Y., Li R., Yao L., Bai H., Cai Z., Xiang Yang B., Hu S., Zhang K., Wang G., Ma C., Liu Z. Impact on mental health and perceptions of psychological care among medical and nursing staff in Wuhan during the 2019 novel coronavirus disease outbreak: A cross-sectional study // Brain, Behavior, and Immunity. 2020. (87). C. 11. 18. Kar S.K., Arafat S.M.Y, Kabir R., Sharma P., Saxena S.K. Coping with Mental Health Challenges During COVID-19 // Asian J. Psychiatr. 2020. № 51. C. 199–213. 19. Király O., Potenza M.N., Stein D.J., и другие. Preventing problematic internet use during the COVID-19 pandemic: Consensus guidance // Compr Psychiatry. 2020. №100. С.152180. 20. Klerings I., Weinhandl A.S., Thaler K.J. Information overload in healthcare: too much of a good thing? // Zeitschrift fur Evidenz, Fortbildung und Qualitat im Gesundheitswesen. 2015. № 4–5 (109). C. 285–290. 21. Knopf A. Alcohol and isolation: Experts comment on drinking behavior during COVID‐19 // Alcoholism & Drug Abuse Weekly. 2020. № 13 (32). C. 1–4. 22. Kuhlmann S.M., Huss M., Bürger A., Hammerle F. Coping with stress in medical students: results of a randomized controlled trial using a mindfulness-based stress prevention training (MediMind) in Germany // BMC Medical Education. 2016. № 1 (16). C. 1–11. 23. Lewnard J.A., Lo N.C. Scientific and ethical basis for social-distancing interventions against COVID-19 // The Lancet Infectious Diseases. 2020. Т. 20. № 6. С. 631. 24. National Institute of Health. What’s new. Coronavirus Disease COVID-19 // COVID treatment Guidelines [Электронный ресурс]. URL: https://www.covid19treatmentguidelines.nih.gov/whats-new/ (дата обращения: 27.06.2020). 25. Nicola M., O'Neill N., Sohrabi C., Khan M., Agha M., Agha R. Evidence based management guideline for the COVID-19 pandemic - Review article // International Journal of Surgery. 2020. Т. 77. С. 206–216. 26. Puthran R., Zhang M.W., Tam W.W., Ho R.C. Prevalence of depression amongst medical students: A meta-analysis // Medical Education. 2016. № 4 (50). C. 456–468. 27. Ramsey S.E., Engler P.A., Stein M.D. Alcohol use among depressed patients: The need for assessment and intervention // Professional Psychology: Research and Practice. 2005. № 2 (36). C. 203–207. 28. Rehm J., Kilian C., Ferreira-Borges C., Jernigan D., Monteiro M., Parry C.D.H., Sanchez Z.M., Manthey J.. Alcohol use in times of the COVID 19: Implications for monitoring and policy // Drug and Alcohol Review. 2020. Т. 39. № 4. С. 301–304. 29. Spoorthy M.S. Mental health problems faced by healthcare workers due to the COVID-19 pandemic–A review // Asian Journal of Psychiatry. 2020. Т. 51. С. 102119. 30. Sundararajan S., Gopichandran V. Emotional intelligence among medical students: a mixed methods study from Chennai, India // BMC Medical Education. 2018. № 1 (18). C. 97. 31. Tobaiqy M., Qashqary M., Al-Dahery S., Mujallad A., Hershan A.A., Kamal M.A., Helmif N. Therapeutic management of patients with COVID-19: a systematic review // Infection Prevention in Practice. 2020. № 3 (2). C. 100061. 32. Umucu E., Lee B. Examining the Impact of COVID-19 on Stress and Coping Strategies in Individuals With Disabilities and Chronic Conditions // Rehabilitation Psychology. 2020. В печати. 33. Vries-Erich J.M. de, Dornan T., Boerboom T.B., Jaarsma A.D., Helmich E. Dealing with emotions: medical undergraduates’ preferences in sharing their experiences // Medical Education. 2016. № 8 (50). C. 817–828. 34. World Health Organization. Country & Technical Guidance - Coronavirus disease (COVID-19) [Электронный ресурс]. URL: https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/technical-guidance (дата обращения: 27.06.2020). 35. Wyper G.M.A., Assunção R., Cuschieri S., Devleeschauwer B., Fletcher E., Haagsma J.A., Hilderink H.B.M, Idavain J., Lesnik T., Von der Lippe E., Majdan M., Milicevic M.S., Pallari E., Peñalvo J.L., Pires S.M., Plaß D., Santos J.V., Stockton D.L., Thomsen S.T., Grant I. Population vulnerability to COVID-19 in Europe: A burden of disease analysis // Archives of Public Health. 2020. № 1 (78). С. 1-8. References: 1. Altybaeva G.K., Ospanova N.N., Moldagaliyev T.M., Sarsembina Zh.Zh., Seksenbayev N.Zh., Dokenova S.V. Faktory addiktivnoi predraspolozhennosti u studentov pervogo kursa Gosudarstvennogo meditsinskogo universiteta goroda Semei [Factors of addictive predisposition among first-year students of Semey state medical university]. Nauka i Zdravookhranenie [Science & Healthcare]. 2018, (Vol.20) 5, pp. 135-144 [in Russian]. 2. Prilutskaya M. V., Grjibovski A. M. Vospriyatie chrezvychainogo polozheniya v svyazi s koronavirusnoi infektsiei uchashchimisya i sotrudnikami meditsinskogo vuza v Kazakhstane [Perception of the State of Emergency Due to Covid-19 by Medical Students and Staff in a Kazakhstani University]. Ekologiya cheloveka [Human Ecology]. 2020, 6, pp. 4-12 [in Russian]. 3. Respublikanskii tsentr razvitiya zdravookhraneniya MZ RK. Klinicheskii protokol diagnostiki i lecheniya. Koronavirusnaya infektsiya - COVID-19, 10-ya redaktsiya (29.06.2020) [Republican centre of health care development of Ministry of Public health of the republic of Kazakhstan. Clinical protocol of diagnostics and treatment. Coronavirus infection - COVID-19, 10th edition (29.06.2020)] - Available: https://diseases.medelement.com - (accessed:18.07.2020) [in Russian]. 4. Behrens C.C., Dolmans D.H., Gormley G.J., Driessen E.W. Exploring undergraduate students achievement emotions during ward round simulation: A mixed-method study // BMC Medical Education. 2019. V 1. N 19. P. 316. 5. Blake H., Bermingham F., Johnson G., Tabner A. Mitigating the Psychological Impact of COVID-19 on Healthcare Workers: A Digital Learning Package // International Journal of Environmental Research and Public Health. 2020. V 9. N 17. P. 2997. 6. Cao W., Fang Z., Hou G, Han M., Xu X., Dong J., Zheng J. The psychological impact of the COVID-19 epidemic on college students in China // Psychiatry Research. 2020. N 287. P. 112934. 7. Centers for Disease Control and Prevention. Interim Guidance for Emergency Medical Services (EMS) Systems and 911 Public Safety Answering Points (PSAPs) for COVID-19 in the United States. - Available: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/hcp/guidance-for-ems.html (accessed: 27.06.2020). 8. Centre for Clinical Research and Biostatistics. Simple Logistic Regression. Available: https://www2.ccrb.cuhk.edu.hk/stat/epistudies/reg3.htm (accessed: 27.06.2020). 9. Clay J.M., Parker M.O. Alcohol use and misuse during the COVID-19 pandemic: a potential public health crisis? // The Lancet Public Health. 2020. V.5. N 5. P. e259. 10. Dubey S., Biswas P., Ghosh R., Chatterjee S., Dubey M.J., Chatterjee S., Lahiri D., Lavie C.J. Psychosocial impact of COVID-19 // Diabetes and Metabolic Syndrome: Clinical Research and Reviews. 2020. N 5 (14). P. 779–788. 11. European Respiratory Society. COVID-19: Guidelines and recommendations directory Available: https://www.ersnet.org/covid-19-guidelines-and-recommendations-directory (accessed: 27.06.2020). 12. Fares J., Al Tabosh H., Saadeddin Z., El Mouhayyar C., Aridi H. Stress, burnout and coping strategies in preclinical medical students // North American Journal of Medical Sciences. 2016. V. 8. N 2. P. 75–81. 13. Garlow S.J., Rosenberg J., Moore J.D., Haas A.P., Koestner B., Hendin H., Nemeroff C.B. Depression, desperation, and suicidal ideation in college students: Results from the American Foundation for Suicide Prevention College Screening Project at Emory University // Depression and Anxiety. 2008. N 6 (25). P. 482–488. 14. Geisner I..M., Mallett K., Kilmer J.R. An examination of depressive symptoms and drinking patterns in first year college students // Issues in Mental Health Nursing. 2012. N 5 (33). P. 280–287. 15. Grazioli V.S., Bagge C.L., Studer J., Bertholet N., Rougemont-Bücking A., Mohler-Kuo M., Daeppen J.B., Gmel G. Depressive symptoms, alcohol use and coping drinking motives: Examining various pathways to suicide attempts among young men // Journal of Affective Disorders. 2018. N 232. P. 243–251. 16. Heffer T., Willoughby T. A count of coping strategies: A longitudinal study investigating an alternative method to understanding coping and adjustment // PLoS ONE. 2017. N 10 (12). P. e0186057. 17. Kang L., Ma S., Chen M., Yang J., Wang Y., Li R., Yao L., Bai H., Cai Z., Xiang Yang B., Hu S., Zhang K., Wang G., Ma C., Liu Z. Impact on mental health and perceptions of psychological care among medical and nursing staff in Wuhan during the 2019 novel coronavirus disease outbreak: A cross-sectional study // Brain, Behavior, and Immunity. 2020. V 87. P. 11. 18. Kar S.K., Arafat S.M.Y, Kabir R., Sharma P., Saxena S.K. Coping with Mental Health Challenges During COVID-19 // Asian J. Psychiatr. 2020. V 51. P. 199–213. 19. Király O., Potenza M.N., Stein D.J., et al.. Preventing problematic internet use during the COVID-19 pandemic: Consensus guidance // Compr Psychiatry. 2020. V 100. P.152180. 20. Klerings I., Weinhandl A.S., Thaler K.J. Information overload in healthcare: too much of a good thing? // Zeitschrift fur Evidenz, Fortbildung und Qualitat im Gesundheitswesen. 2015. N 4–5 (109). P. 285–290. 21. Knopf A. Alcohol and isolation: Experts comment on drinking behavior during COVID‐19 // Alcoholism & Drug Abuse Weekly. 2020. N 13 (32). P. 1–4. 22. Kuhlmann S.M., Huss M., Bürger A., Hammerle F. Coping with stress in medical students: results of a randomized controlled trial using a mindfulness-based stress prevention training (MediMind) in Germany // BMC Medical Education. 2016. N 1 (16). P. 1–11. 23. Lewnard J.A., Lo N.C. Scientific and ethical basis for social-distancing interventions against COVID-19 // The Lancet Infectious Diseases. 2020. V. 20. N 6. P. 631. 24. National Institute of Health. What’s new. Coronavirus Disease COVID-19 // COVID treatment Guidelines - Available: https://www.covid19treatmentguidelines.nih.gov/whats-new/ (accessed: 27.06.2020). 25. Nicola M., O'Neill N., Sohrabi C., Khan M., Agha M., Agha R. Evidence based management guideline for the COVID-19 pandemic - Review article // International Journal of Surgery. 2020. V. 77. P. 206–216. 26. Puthran R., Zhang M.W., Tam W.W., Ho R.C. Prevalence of depression amongst medical students: A meta-analysis // Medical Education. 2016. N 4 (50). P. 456–468. 27. Ramsey S.E., Engler P.A., Stein M.D. Alcohol use among depressed patients: The need for assessment and intervention // Professional Psychology: Research and Practice. 2005. N 2 (36). P. 203–207. 28. Rehm J., Kilian C., Ferreira-Borges C., Jernigan D., Monteiro M., Parry C.D.H., Sanchez Z.M., Manthey J. Alcohol use in times of the COVID 19: Implications for monitoring and policy // Drug and Alcohol Review. 2020. V. 39. N 4. P. 301–304. 29. Spoorthy M.S. Mental health problems faced by healthcare workers due to the COVID-19 pandemic–A review // Asian Journal of Psychiatry. 2020. V 51. P. 102119. 30. Sundararajan S., Gopichandran V. Emotional intelligence among medical students: a mixed methods study from Chennai, India // BMC Medical Education. 2018. N 1 (18). P. 97. 31. Tobaiqy M., Qashqary M., Al-Dahery S., Mujallad A., Hershan A.A., Kamal M.A., Helmif N. Therapeutic management of patients with COVID-19: a systematic review // Infection Prevention in Practice. 2020. N 3 (2). P. 100061. 32. Umucu E., Lee B. Examining the Impact of COVID-19 on Stress and Coping Strategies in Individuals With Disabilities and Chronic Conditions // Rehabilitation Psychology. 2020. Online ahead of print. 33. Vries-Erich J.M. de, Dornan T., Boerboom T.B., Jaarsma A.D., Helmich E. Dealing with emotions: medical undergraduates’ preferences in sharing their experiences // Medical Education. 2016. N 8 (50). P. 817–828. 34. World Health Organization. Country & Technical Guidance - Coronavirus disease (COVID-19) Available: https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/technical-guidance (accessed 27.06.2020). 35. Wyper G.M.A., Assunção R., Cuschieri S., Devleeschauwer B., Fletcher E., Haagsma J.A., Hilderink H.B.M, Idavain J., Lesnik T., Von der Lippe E., Majdan M., Milicevic M.S., Pallari E., Peñalvo J.L., Pires S.M., Plaß D., Santos J.V., Stockton D.L., Thomsen S.T., Grant I. Population vulnerability to COVID-19 in Europe: A burden of disease analysis // Archives of Public Health. 2020. N 1 (78). P. 1-8.
Көрген адамдардың саны: 206

Түйенді сөздер:

Мақалалар санаты: COVID-19 - өзекті тақырып

Библиографиялық сілтемелер

Прилуцкая М.В., Мендуалиева Т.Т., Корацца О. Коронавирустық инфекция пандемиясы кезіндегі медицина студенттер арасындағы эмоционалды реакциясы мен күресу стратегиясы: көлденең онлайн зерттеу // Ғылым және Денсаулық сақтау. 2020. 4 (Т.22). Б. 5-14. doi:10.34689/SH.2020.22.4.001

Авторизируйтесь для отправки комментариев