БАСТАУЫШ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫНА ӨМІР САЛТЫНЫҢ ӘСЕРІ
Өзектілігі: Бастауыш сынып оқушыларының өмір салты және оның психикалық және физикалық денсаулығына әсері бүкіл әлем елдерінде, соның ішінде Жапонияда назар аударатын мәселелер бірі болып табылады. Өмір салтына баса назар аудару көптеген тақырыптарды қамтиды. Мақсаты: Бастауыш сынып оқушыларының өмір салтын бағалау. Материалдар мен әдістер: 2018 жылы бастауыш сынып оқушыларына (Жапонияның Идзумо қаласында 6-9 сынып; n=714) сауалнама жүргізілді. Сауалнама ұйқыдан ояну кезіндегі эмоционалды жағдай туралы, респонденттің ұйқыдан оянған, ұйықтаған кездегі уақыты, күніне теледидар көруге, ойындарға, смартфонға, компьютермен немесе планшетпен жұмыс істеуге бөлінген уақыты, респондент тамақтану кезінде теледидарды қаншалықты жиі өшіргені және аптасына қанша рет таңғы ас ішкені туралы ақпаратты қамтиды. Жауаптар қорытындыланып, зерттеу нәтижелері мынаны көрсетті. Нәтижелері: 9-сынып оқушылары басқаларға қарағанда әлдеқайда ұйқыдан кеш оянды. Бастауыш сынып оқушылары кейінірек ұйықтаған. 7-сынып оқушылары теледидар көруге 6-сынып оқушыларына қарағанда күніне бірнеше сағаттан аз уақыт жұмсады, бірақ смартфонды күніне бірнеше сағаттан көп пайдаланды; 7-сынып оқушылары аптасына бір реттен аз таңғы ас ішті. Қорытынды: Бастауыш сынып оқушылары белгіленген уақыттан кейін ұйықтамауы үшін ұйқының ұзақтығына ерекше назар аудару керек. Сонымен қатар, тиісті қызметкерлер оқытудың барлық деңгейлеріндегі профилактикалық іс-шараларға қатысты оқушылардың хабардар болу алгоритмін әзірлеуі және жақсартуы тиіс.
Кен Иноуе1*, Ясуюки Фуджита2,3, Харуо Такешита3, Масанори Камуро4 1 Ғылыми-білім беру факультеті, Медициналық ғылымдар кластері, медициналық қызмет көрсету орталығы, Коти университеті, Коти, Жапония; 2 Симане университетінің медицина факультеті, Симане, Жапония; 3 Заң медицинасы бөлімшесі, Медицина факультеті, Симане университеті, Симане, Жапония; 4 Камура клиникасы, Симане, Жапония.
1. Asahi Newspaper Digital. [cited 2022 Jun 14]; Available From: https://www.asahi.com/articles/-ASP5N6FM8P5NUCVL032.html. 2. Balhara Y.P.S., Kattula D., Singh S., Chukkali S., Bhargava R. Impact of lockdown following COVID-19 on the gaming behavior of college students // Indian J Public Health. 2020; 64(Supplement): S172-S176. https://doi.org/10.4103/ijph.IJPH_465_20. 3. Bjertnaes A.A., Fossum I.N., Oma I., Bakken K.S., Arne T., Holten-Andersen M.N. A cross-sectional study of the relationship between mental health problems and overweight and obesity in adolescents // Front Public Health. 2020; 8: 334. https://doi.org/10.3389/fpubh.2020.00334. 4. Borges G., Orozco R., Benjet C., Martínez Bennet K.I., Contreras E.V., Jiménez Pérez A.L., et al. DSM-5 Internet gaming disorder among a sample of Mexican first-year college students // J Behav Addict. 2019; 8(4): 714-724. https://doi.org/10.1556/2006.8.2019.62. 5. Chaput J.P., Willumsen J., Bull F., Chou R., Ekelund U., Firth J. et al. WHO guidelines on physical activity and sedentary behaviour for children and adolescents aged 5-17 years: summary of the evidence // Int J Behav Nutr Phys Act. 2020; 17(1): 141. https://doi.org/10.1186/s12966-020-01037-z. 6. Fukuda K., Ishihara K. Evening naps and delayed night-time sleep schedule typically found in Japanese adolescents is closely related with their daytime malfunctioning // Sleep and Biological Rhythms. 2004; 2(1): S45-46. 7. Gradisar M., Gardner G., Dohnt H. Recent worldwide sleep patterns and problems during adolescence: A review and meta-analysis of age, region, and sleep // Sleep Med. 2011; 12(2): 110-118. https://doi.org/10.1016/j.sleep.2010.11.008. 8. Hashioka S., Inoue K., Takeshita H., Kamura M., Fujita Y. The need to develop a strategy with an evidence-based guideline for the prevention of gaming disorder // Asia Pac J Public Health. 2019; 31(3): 267-268. https://doi.org/10.1177/1010539519844079. 9. Hestetun I., Svendsen M.V., Oellingrath I.M. Sleep problems and mental health among young Norwegian adolescents // Nord J Psychiatry. 2018; 72(8): 578-585. https://doi.org/10.1080/08039488.2018.1499043. 10. Hirai M., Kamikawa Y. Present situation and problem related to children's rhythm of life // Toyama Daigaku Kyouikugakubu Kenkyuuronshuu. 1999; 2: 35-42 [in Japanese]. 11. Ito K. Risk structure for teenagers in smartphone age: On a survey in Maebashi City // Gunma Daigaku Shakaijyouhougakubu Kenkyuuronshuu. 2016; 23: 1-14 [in Japanese and English abstract]. 12. Kanda Y. Investigation of the freely available easy-to-use software 'EZR' for medical statistics // Bone Marrow Transplant. 2013; 48(3): 452-458. https://doi.org/10.1038/bmt.2012.244. 13. Kim H., Park K.H., Park S. Gender differences in lifestyle and mental health among senior high school students in South Korea // Int J Environ Res Public Health. 2021; 18(20): 10746. https://doi.org/10.3390/ijerph182010746. 14. Kleppang A.L., Hartz I., Thurston M., Hagquist C. The association between physical activity and symptoms of depression in different contexts – a cross-sectional study of Norwegian adolescents // BMC Public Health. 2018; 18(1): 1368. https://doi.org/10.1186/s12889-018-6257-0. 15. Ministry of Agriculture, Forestry and Fisheries. [cited 2021 Dec 5]; Available From: https://www.maff.go.jp/j/syokuiku/kodomo_navi/oneday/morning1.html. 16. Ministry of Agriculture, Forestry and Fisheries. https://www.maff.go.jp/j/syokuiku/wpaper/h30/h30_h/book/part1/chap1/b1_c1_1_03.html. [cited 2021 Dec 5]; 17. Ojio Y., Nishida A., Shimodera S., Togo F., Sasaki T. Sleep duration associated with the lowest risk of depression/anxiety in adolescents // Sleep. 2016; 39(8): 1555-1562. https://doi.org/10.5665/sleep.6020. 18. Pascoe M.C., Bailey A.P., Craike M., Carter T., Patten R.K., Stepto N.K. et al. Poor reporting of physical activity and exercise interventions in youth mental health trials: A brief report. Early Interv Psychiatry. 2021; 15(5): 1414-1422. https://doi.org/10.1111/eip.13045. 19. Salam Z., Sadiq Z., Tajamul U., Sethi M.R., Irfan M. Internet gaming disorder in students of Peshawar: A cross sectional survey // J Ayub Med Coll Abbottabad. 2019; 31(4): 548-552. 20. Shiga Prefecture. [cited 2022 Sep 18]; Available From: https://www.pref.shiga.lg.jp/file/attachment/58262.pdf. 21. Shimane Prefectural Government.; Available From: http://pref.shimanetoukei.jp/upload/user/00022438de121d.pdf. [cited 2021 Dec 2] 22. Shimane Prefectural Government. [cited 2022 Jan 9]; Available From: https://www.pref.shimane.lg.jp/admin/-seisaku/koho/profile/site.html. 23. Smorti M., Milone A., Gonzalez Gonzalez J., Vitali Rosati G. Adolescent selfie: an Italian society of paediatrics survey of the lifestyle of teenagers. Ital J Pediatr. 2019; 45(1): 62. https://doi.org/10.1186/s13052-019-0653-7. 24. Tomita H. The correlation between sleep and study. AIT Associated Repository of Academic Resources. 2007; 42: 181-184 [in Japanese and English abstract]. 25. Velten J., Bieda A., Scholten S., Wannemüller A., Margraf J. Lifestyle choices and mental health: a longitudinal survey with German and Chinese students. BMC Public Health. 2018; 18(1): 632. https://doi.org/10.1186/s12889-018-5526-2.
Көрген адамдардың саны: 74

Түйенді сөздер:

Мақалалар санаты: Біртума зерттеулер

Библиографиялық сілтемелер

Иноуе К., Фуджита Я., Такешита Х., Камура М. Бастауыш сынып оқушыларына өмір салтының әсері // Ғылым және Денсаулық сақтау. 2022. 4 (Т.24). Б. 51-60. doi 10.34689/SH.2022.24.4.007

Авторизируйтесь для отправки комментариев