Online ISSN: 3007-0244,
Print ISSN:  2410-4280
EXPERIENCE IN CREATING EDUCATIONAL CONTENT FOR DISTANCE LEARNING
In the current conditions of the coronaviral infection pandemic, in connection with the introduction of quarantine restrictive measures and regime of self-isolation, high educational institutions of the Republic of Kazakhstan switched to a distance learning format. This article describes the experience of creating educational content for distance learning at the "Semey Medical University" of the Republic of Kazakhstan.
Aigul M. Tokesheva1, https://orcid.org/0000-0003-0651-7943 Alfiya R. Nazarova1, https://orcid.org/0000-0002-5609-8655 Darkhan M. Kairalinov1, Temirlan S. Shyngayev1, Iliyas V. Krivyakov1 1 NJSC «Semey Medical University», Semey city, Republic of Kazakhstan.
1. Гогицаева О.У., Кочисов В.К. Роль дистанционного образования в современных условиях // Азимут научных исследований: педагогика и психология. 2013. № 4. С. 10-12. 2. Инструкция по реализации дистанционного обучения в НАО «МУС». Департамент академической работы и Департамент инновационного образования НАО «Медицинский университет Семей». – Семей, 2020. 5с. 3. Кузнецова О.В. Дистанционное обучение: за и против // Международный журнал прикладных и фундаментальных исследований. 2015. № 8-2. С. 362-364. 4. Сатова Р.К. Особенности организации и планирования дистанционного обучения в вузах РК на период пандемии Covid-19. http://online.zakon.kz (Дата обращения: 17.09.2020г.). References: 1. Gogitsaeva O.U., Kochisov V.K. The role of distance education in modern conditions [Rol' distantsionnogo obrazovaniya v sovremennykh usloviyakh]. Azimuth of scientific research: pedagogy and psychology [Azimut nauchnykh issledovanii: pedagogika i psikhologiya]. 2013. №4. P. 10-12. [in Russian] 2. Instruktsiya po realizatsii distantsionnogo obucheniya v NAO «MUS». Departament akademicheskoi raboty i Departament innovatsionnogo obrazovaniya [Instruction on the implementation of distance learning at the Non-profit Joint-Stock Company "MUS". Department of Academic Work and Department of Innovative Education of the NJSC. "Semey Medical University"]. Semey, 2020. 5 p. [in Russian] 3. Kuznetsova O.V. Distantsionnoe obuchenie: za i protiv [Distance learning: for and against]. Mezhdunarodnyi zhurnal prikladnykh i fundamental'nykh issledovanii [International Journal of Applied and Basic Research. 2015. № 8-2. P. 362-364. [in Russian] 4. Satova R.K. Osobennosti organizatsii i planirovaniya distantsionnogo obucheniya v vuzakh RK na period pandemii Covid-19 [Peculiarities of organization and planning of distance education in universities of the Republic of Kazakhstan for the pandemic period Covid-19]. http://online.zakon.kz [accessed 17.09 .2020.] [in Russian]
Количество просмотров: 526

Ключевые слова:

Категория статей: Медицинское образование

Библиографическая ссылка

Tokesheva A.M., Nazarova A.R., Kairalinov D.M., Shyngayev T.S., Krivyakov I.V. Experience in creating educational content for distance learning // Nauka i Zdravookhranenie [Science & Healthcare]. 2020, (Vol.22) 6, pp. 80-85. doi 10.34689/SH.2020.22.6.011

Авторизируйтесь для отправки комментариев