МЕДИЦИНА СТУДЕНТТЕРІ АРАСЫНДА ОЛДЕНБУРГ КҮЙІП ҚАЛУ САУАЛЫМАСЫН ОРЫС ТІЛІНЕ АДАПТАЦИЯЛАУ ЖӘНЕ ВАЛИДИЗАЦИЯЛАУ
Мақсат: Осы мақалада Қазақстан студенттеріне бейімделген Олденбург күйіп қалу сауалнамасының (R-OLBI-S) орыс нұсқасының психометриялық қасиеттерін сипатталды. Әдістер: 2019 жылдың қазан айынан бастап желтоқсан айына дейін Астана медициналық университетінде қималық зерттеу жүргізілді. Барлығы 696 медицина студенттері қатысты. Сауалнама жасырын болды және электрондық формаға сілтеме арқылы жүргізілді. Зерттеуде келесі күйіп қалуды өлшеу құралдары қолданды: R-OLBI-S және Копенгаген күйіп қалу сауалнамасы. Статистикалық әдістер жиілікті және конфирматорлы факторлық талдауды, конвергентті және дискриминантты жарамдылықты және сенімділік талдауларын қамтыды. Нәтиже: Кронбахтың альфасы 0,858, KMO = 0,886 құрады. R-CBI-S келісімнің жақсы деңгейлеріне қол жеткізді (χ2/df = 2,38, p <0,001, CFI = 0,986, TLI = 0,979, SRMR = 0,023, RMSEA = 0,045). Конвергентті жарамдылықты талдау «Шеттелу» ішкі шкаласы үшін AVE = 0.50 және CR = 0.80, «Таусылу» кіші шкаласы үшін AVE = 0.57, CR = 0.84 көрсетті. R-OLBI-S сенімділігін мен жарамдылығын көрсетті. Студенттер арасында күйіп қалудың таралуы 31% құрады. Қорытынды: OLBI-S (R-OLBI-S) адаптацияланған және валидизацияланған орыс нұсқасы студенттерде күйіп қалу синдромын диагностикалаудың сенімді құралы болып табылады.
Айдос К. Болатов1, https://orcid.org/0000-0002-5390-4623 Дарига С. Смаилова2, https://orcid.org/0000-0002-7152-7104 Мейрамгул Д. Жорокпаева3, https://orcid.org/0000-0001-9101-654X Ахат Д. Аманжолов3, https://orcid.org/0000-0002-5393-4187 Тельман З. Сейсембеков1, https://orcid.org/0000-0002-2129-7128 1 «Астана медицина университеті» ҚеАҚ, Нұр-Сұлтан қ., Казахстан Республикасы; 2Қазақстандық медицина университеті «Қоғамдық денсаулық сақтау жоғары мектебі»; 3 «Семей Медицина университеті» ҚеАҚ, Семей қ., Казахстан Республикасы.
1. Bolatov, A. K., Seisembekov, T. Z., Askarova, A. Z., Baikanova, R. K., Smailova, D. S., & Fabbro, E. (2021). Online-Learning due to COVID-19 Improved Mental Health Among Medical Students. Medical Science Educator, 31(1), 183–192. https://doi.org/10.1007/s40670-020-01165-y 2. Demerouti E., Nachreiner F. (1998). Zur Spezifität von Burnout für Dienstleistungsberufe: Fakt oder Artefakt [The specificity of burnout for human services: Fact or artefact]. Zeitschrift für Arbeitswissenschaft, 52, 82-89. 3. Demerouti E., Bakker A.B., Nachreiner F., Schaufeli W.B. (2001). The job demands-resources model of burnout. Journal of Applied Psychology, 86(3), 499–512. https://doi.org/10.1037/0021-9010.86.3.499 4. Demerouti E., Bakker A.B., Vardakou I., Kantas, A. (2003). The convergent validity of two burnout instruments: A multitrait-multimethod analysis. European Journal of Psychological Assessment, 19(1), 12–23. https://doi.org/10.1027/1015-5759.19.1.12 5. Demerouti E., Mostert K., Bakker A. B. (2010). Burnout and work engagement: A thorough investigation of the independency of both constructs. Journal of Occupational Health Psychology, 15(3), 209–222. https://doi.org/10.1037/a0019408 6. Dyrbye L.N., Thomas M.R., Huntington J.L., Lawson K.L., Novotny P.J., Sloan J.A., Shanafelt T.D. (2006). Personal life events and medical student burnout: a multicenter study. Academic medicine : journal of the Association of American Medical Colleges, 81(4), 374–384. https://doi.org/10.1097/00001888-200604000-00010 7. Estévez-Mujica C.P., and Quintane E. (2018). E-mail communication patterns and job burnout. PLoS ONE 13:e0193966. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0193966 8. Gold Y., Michael W.B. Academic Self-Concept Correlates of Potential Burnout in a Sample of First-Semester Elementary-School Practice Teachers: A Concurrent Validity Study. Educational and Psychological Measurement. 1985; 45(4):909-914. doi:10.1177/0013164485454022 9. Halbesleben J.R., Demerout E. (2005). The construct validity of an alternative measure of burnout: Investigating the English translation of the Oldenburg Burnout Inventory. Work & Stress, 19(3), 208–220. https://doi.org/10.1080/02678370500340728 10. Mahadi N.F., Chin R.W.A., Chua Y.Y., Chu M.N., Wong M.S., Yusoff M.S.B., Lee Y.Y. Malay language translation and validation of the Oldenburg burnout inventory measuring burnout. Education in Medicine Journal. 2018;10(2):27–40. https://doi.org/10.21315/eimj2018.10.2.4 11. Maslach C., Jackson S.E. (1981). The measurement of experienced burnout. Journal of Occupational Behavior, 2, P.99-113. doi:10.1002/job.4030020205 12. McCarthy M.E., Pretty G.M., Catano V. (1990). Psychological sense of community and student burnout. Journal of College Student Development May (31), 211-216. 13. Peterson U., Demerouti E., Bergström G., Samuelsson M., Åsberg M., Nygren Å. (2008). Burnout and physical and mental health among Swedish healthcare workers. Journal of Advanced Nursing, 62(1), 84–95. doi:10.1111/j.1365-2648.2007.04580.x 14. Schaufeli W.B., Taris T.W. (2005). The conceptualization and measurement of burnout: Common ground and worlds apart. Work & Stress, 19(3), 256–262. https://doi.org/10.1080/02678370500385913 15. Schaufeli W.B., Martinez I.M., Marques-Pinto A., Salanova M., Bakker A. (2002). Burn out and engagement in university students: A cross-national study. Journal of Cross-Cultural Psychology, 33, 464-481. doi:10.1177/0022022102033005003 16. Schaufeli W., Leiter M., Maslach C. Jackson S. (1996) Maslach Burnout Inventory-General Survey. In: Maslach C., Jackson S.E. and Leiter M.P., Eds., The Maslach Burnout Inventory: Test Manual, Consulting Psychologists Press, Palo Alto, CA. 17. Schuster M.D.S., Dias V.D.V. (2018). Oldenburg Burnout Inventory–validation of a new way to measure burnout in Brazil. Cien. Saude Colet. 23, 553–562. doi: 10.1590/1413-81232018232.27952015 18. Sedlar N., Sprah L., Tement S., Socan G. Internal structure of an alternative measure of burnout: study on the Slovenian adaptation of the Oldenburg burnout inventory (OLBI). Burnout Research. 2015;2(1):1–7. https://doi.org/10.1016/j.burn.2015.02.001 19. Taris T. W., Le Blanc P. M., Schaufeli W. B., Schreurs P. J. G. (2005). Are there causal relationships between the dimensions of the Maslach Burnout Inventory? A review and two longitudinal tests. Work & Stress, 19(3), 238–255. https://doi.org/10.1080/02678370500270453
Көрген адамдардың саны: 150

Түйенді сөздер:

Библиографиялық сілтемелер

Болатов А.К., Смаилова Д.С., Жорокпаева М.Д., Аманжолов А.Д., Сейсембеков Т.З. Медицина студенттері арасында Олденбург күйіп қалу сауалымасын орыс тіліне адаптациялау және валидизациялау // Ғылым және Денсаулық сақтау. 2021. 2 (Т.23). Б. 133-139. doi 10.34689/SH.2021.23.2.014

Авторизируйтесь для отправки комментариев