Online ISSN: 3007-0244,
Print ISSN:  2410-4280
ЖОҒАРЫ МЕДИЦИНАЛЫҚ БІЛІМ БЕРУДІҢ БЕЙІМДЕЛУ ОРТАСЫН ҚҰРУ ЖАҒДАЙЫНДА ПСИХОМЕТРИЯЛЫҚ ТЕСТІЛЕУДІҢ БОЛЖАМДЫҚ МӘНІ
Мақалада медицина студенттерінің жоғары білім берудегі ұзақ мерзімді жетістіктерін болжай алатын болжамды факторларды анықтауға бағытталған зерттеу нәтижелері келтірілген. Талапкерлерді іріктеу әдістерін жақсартуға және студенттердің оқуын сәтті аяқтау мүмкіндігін арттыруға бағытталған қолдау шараларын әзірлеуге ерекше назар аударылады. 2019-2021 жылдары түскен Қарағанды медицина университетінің «Жалпы медицина» мамандығының 654 студентіне когорттық зерттеу жүргізілді. Қабылдау кезінде үміткерлер тұлғалық қасиеттерді, стрессті, оқу стратегияларын және мотивацияны бағалайтын психометриялық тестілеуден өтті. Оқушылардың бастапқы сипаттамалары мен оқу нәтижелері арасындағы байланысты анықтау үшін 2021 және 2022 жылдары прогрессивті тестілеу жүргізілді. Оқудың алғашқы үш жылындағы икемді дағдыларды дамыту деңгейі мен оқу үлгерімі арасындағы байланыс анықталды. Covid-19 пандемиясы кезінде қашықтықтан білім беруге көшуге әртүрлі психологиялық сипаттамалары бар студенттердің бейімделуіндегі анықталған айырмашылықтар ерекше қызығушылық тудырады. Алынған мәліметтер негізінде білім алушылардың жеке ерекшеліктерін және олардың икемді дағдыларды дамытудың бастапқы деңгейін ескеретін жоғары білімнің бейімделгіш ортасын құру бойынша ұсыныстар ұсынылды. Мақалада студенттерді іріктеу және қолдау процестерін оңтайландыруға, сондай-ақ медициналық білім берудегі студенттердің жеке қасиеттерін табысты оқыту мен дамытуға ықпал ететін оқу ортасын құруға ұмтылатын оқу орындары үшін құнды практикалық ұсыныстар берілген.
Алия С. Букеева1, https://orcid.org/0000-0001-8842-9175 Виктор П. Риклефс1, https://orcid.org/0000-0002-5127-1236 Мадина М. Умуркулова2, https://orcid.org/0000-0001-8469-6989 Виктория В. Риклефс1, https://orcid.org/0000-0002-2401-8868 Елена А. Дробченко1, https://orcid.org/0000-0001-9291-7585 1 «Қарағанды медицина университеті» КЕАҚ, Қарағанды, Қазақстан Республикасы; 2 «Академик Е.А. Бөкетов атындағы Қарағанды университетi» КЕАҚ, Қарағанды, Қазақстан Республикасы.
1. Досмагамбетова Р.С., Риклефс В.П., Риклефс И.М., Муратова А.З., Букеева А.С., Касатова А.М., Калиева Ш.С. Индивидуальный стиль обучения в повышении эффективности освоения образовательной программы в высшей медицинской школе // Вестник СУРГУ «Медицина». 2014. №2 (20). C. 5-9. 2. Ермаков Д.С. Персонализированная модель образования: развитие гибких навыков // Образовательная политика. 2020. №1(81). С. 104-112. https://elibrary.ru/item.asp?id=43419296. 3. Крылова А.А., Маничева С.А. Практикум по общей, экспериментальной и прикладной психологии: Учеб.пособие. Спб.: Издательство “Питер”, 2000. 560 c. 4. Airey N., Marriott J., Rodd J. Learning styles of psychiatrists and other specialists // Psychiatric Bulletin. 2001. №25. P.306-309. 5. Dunlosky J., Rawson K.A., Marsh E.J., Nathan M.J., Willingham D.T. Improving students’ learning with effective learning techniques promising directions from cognitive and educational psychology //Psychological Science in the Public Interest. 2013. №14(1). P. 4-58. 6. Elliot A.J., Murayama K., Pekrun R. A 3×2 achievement goal model //Journal of Educational Psychology. 2011. № 103(3). – P. 632-648. 7. Fatemeh Sh., Asayesh H., Mahsa H., Sepahvandi M. Motivation, self-efficacy, stress, and academic performance correlation with academic burnout among nursing students // Journal of Nursing and Midwifery Sciences. 2020. V 7. P. 88-93. DOI:10.4103/JNMS.JNMS_30_19. 8. Fliege H., Rose M., Arck P., Walter O.B., Kocalevent R.D., Weber, C., Klapp, B.F. The Perceived Stress Questionnaire (PSQ) reconsidered: validation and reference values from different clinical and healthy adult samples // Psychosomatic Medicine. 2005. №67(1). P. 78-88. 9. Ghaffari R., Ranjbarzadeh F.S., Azar E.F., Hassanzadeh S., Safaei N., Golanbar P., Abbasi E. The analysis of learning styles and their relationship to academic achievement in medical students of basic sciences program // Research and Development in Medical Education. 2013. №2(2). P. 73-76. 10. Hartwig M.K., Dunlosky J. Study strategies of college students: Are self-testing and scheduling related to achievement? // Psychonomic Bulletin and Review. 2012. №19(1). P.126-134. 11. Hayat A.A., Shateri K., Amini M., Shokrpour N. Relationships between academic self-efficacy, learning-related emotions, and metacognitive learning strategies with academic performance in medical students: a structural equation model // BMC Med Educ. 2020. V. 20(1). P. 76. doi: 10.1186/s12909-020-01995-9. 12. Kolb D., Osland J., Rubin I. Organizational Beh * avior: An Experiential Approach. – Englewood Cliffs: Prentice Hall. 1995. 584 p. 13. Li R., Che Hassan N., Saharuddin N. Psychological Capital Related to Academic Outcomes Among University Students: A Systematic Literature Review // Psychol Res Behav Manag. 2023. V.16. P.3739-3763. https://doi.org/10.2147/PRBM.S421549 14. Mirza T.I., Yasmeen R., Mahboob U. Nurturing Grit among Medical Students // Pak J Med Sci. 2021. V. 37(2). P. 531–535. doi: 10.12669/pjms.37.2.2999 15. Mylopoulos M., Kulasegaram K., Woods N. N. Developing the experts we need: Fostering adaptive expertise through education // Journal of Evaluation in Clinical Practice. 2018. Vol.3(24). P.674-677. DOI:10.1111/jep.12905 16. Pascoe M. C., Hetrick S. E., Parker A. G. (2020). The impact of stress on students in secondary school and higher education // International Journal of Adolescence and Youth. 2020. V 25(1). P. 104–112. https://doi.org/10.1080/02673843.2019.1596823 17. Phan H.P. The predictiveness of achievement goals: A 2 × 2 framework analysis from a social cognitive perspective // Europe's Journal of Psychology. 2013. №9(4). P. 697-716. 18. Poropat A.E. A meta-analysis of the five-factor model of personality and academic performance // Psychological Bulletin. 2009. №135(2). P. 322-338. 19. Riklefs V., Bukeyeva A., Terry Poulton, Jeroen van Merrienboer, Anique de Bruin, Andreas Gegenfurtner, Kaliyeva Sh. Problem based learning with virtual patients promotes efficient self-directed constructive learning, but at what cost to student wellbeing and cognitive engagement? // Abstract Book, Annual Conference of Association for Medical Education in Europe (AMEE). 2018. pp. 161-162. 20. Schunk D.H., Zimmerman B.J. Handbook of self-regulation of learning and academic performance: textbook. allowance. Routledge Taylor & Francisco Group: New York and London, 2011. 500 pp. 21. Seiffge-Krenke I. Stress, coping, and relationships in adolescence: textbook. allowance. Mahwah. NJ: Erlbaum, 2013. 304 pp. 22. Trigueros R., Padilla A., Aguilar-Parra JM., Lirola MJ., García-Luengo AV., Rocamora-Pérez P., López-Liria R. The Influence of Teachers on Motivation and Academic Stress and Their Effect on the Learning Strategies of University Students // International Journal of Environmental Research and Public Health. 2020. V 17(23):9089. https://doi.org/10.3390/ijerph17239089 23. Voltmer E., Kotter T., Spahn C. Perceived medical school stress and the development of behavior and experience patterns in German medical students //Medical Teacher. 2012. №34(10). P. 840-847. 24. Walkiewicz M., Tartas M., Majkowicz M. et al. Academic achievement, depression and anxiety during medical education predict the styles of success in a medical career: a 10-year longitudinal study //Medical Teacher. 2012. №34(9). P. 611-619. 25. You J.W. Testing the three-way interaction effect of academic stress, academic self-efficacy, and task value on persistence in learning among Korean college students // High Educ. 2018. V 76. P. 921–935. https://doi.org/10.1007/s10734-018-0255-0 References: [1-3] 1. Dosmagambetova R.S., Riklefs V.P., Riklefs I.M., Muratova A.Z., Bukeeva A.S., Kasatova A.M., Kalieva Sh.S. Individual'nyi stil' obucheniya v povyshenii effektivnosti osvoeniya obrazovatel'noi programmy v vysshei meditsinskoi shkole [Individual learning style to increase the efficiency of academic success in medical school]. Vestnik SURGU «Meditsina» [Bulletin of Surgut State University «Medicine»]. 2014. №2 (20). pp. 5-9. [in Russian] 2. Ermakov D.S. Personalizirovannaya model' obrazovaniya: razvitie gibkikh navykov [The development of soft skills in a personalized model of education]. Obrazovatel'naya politika [The educational policy magazine]. 2020. №1(81). p. 104-112. https://elibrary.ru/item.asp?id=43419296. 3. Krylov A.A., Manichev S.A. Praktikum po obshchei, eksperimental'noi i prikladnoi psikhologii: Ucheb.posobie [Practical guide on general, experimental, and applied psychology]. SpB.: “Piter”, 2000. 560 p.
Көрген адамдардың саны: 36

Түйенді сөздер:

Мақалалар санаты: Біртума зерттеулер

Библиографиялық сілтемелер

Букеева А.С., Риклефс В.П., Умуркулова М.М., Риклефс В.В., Дробченко Е.А. Жоғары медициналық білім берудің бейімделу ортасын құру жағдайында психометриялық тестілеудің болжамдық мәні // Ғылым және Денсаулық сақтау. 2023. 5 (Т.25). Б.253-261. doi 10.34689/SH.2023.25.5.031

Авторизируйтесь для отправки комментариев