Online ISSN: 3007-0244,
Print ISSN:  2410-4280
МЕДИЦИНАЛЫҚ УНИВЕРСИТЕТТЕРДІҢ ПРОФЕССОРЛЫҚ-ОҚЫТУШЫЛЫҚ ҚҰРАМЫ АРАСЫНДА DEPRESSION ANXIETY STRESS SCALE (DASS-21) САУАЛНАМАСЫНЫҢ ҚАЗАҚША НҰСҚАСЫН ВАЛИДИЗАЦИЯЛАУ: ПИЛОТТЫҚ ЗЕРТТЕУ
Кіріспе. IHME мәліметтері бойынша, Қазақстанда 10 адамның 1-і психикалық бұзылулардан, негізінен депрессия мен мазасыздықтан зардап шегеді. Академиялық медицина саласындағы көптеген зерттеулер көрсеткендей, оқытушылар жалпы халықпен салыстырғанда психологиялық күйзелістің жоғары деңгейіне ие. Мақсаты. Біздің зерттеуіміз DASS-21 психометриялық сенімділігін және оның қазақстандық оқытушылар іріктемесінде қолданылуын бағалауға бағытталған. Материалдар мен әдістері. Зерттеу 2021 жылдың мамырында Семей медициналық университетінде жүргізілді. DASS-21 шкаласы пилоттық зерттеу құралы ретінде пайдаланылды. Валидизация рәсімі ДДҰ-ның құралдарды аудару және бейімдеу жөніндегі ұсынымдарына сәйкес жүргізілді және тікелей аударма, талқылау және кері аударманы қоса алғанда, 3 кезеңнен тұрды. DASS-21 қазақ нұсқасы 30 еріктіден тұратын пилоттық топта сыналды. Нәтижелері. Сауалнамаға қатысқандардың орташа жасы 38,17 құрады. DASS-21 шкаласы бойынша жалпы Кронбах альфасы 0,898 құрады. Депрессия, мазасыздық және стресстің кіші шкаласы үшін Кронбах альфасы сәйкесінше 0,743, 0,847 және 0,747 құрады. Тест-ретест сенімділігі депрессия үшін 0,712, мазасыздық үшін 0,761 және стресс үшін 0,715 болды. Қорытынды. Біздің зерттеу DASS-21 психометриялық қасиеттерін растайды және оны депрессия, мазасыздық және стресстің жалпы белгілерін анықтауға арналған дұрыс құрал ретінде ұсынады.
Асем К. Уристемова1, https://orcid.org/0000-0001-7212-5054 Аян О. Мысаев2, https://orcid.org/0000-0001-7332-4856 Серик К. Мейрманов3, https://orcid.org/0000-0002-1199-1263 Людмила Е. Мигина1, https://orcid.org/0000-0002-9648-3822 Лаура А. Пак1, https://orcid.org/0000-0002-5249-3359 1 "Семей медицина университеті" КЕАҚ, Семей қ., Қазақстан Республикасы; 2 Қазақстан Республикасы денсаулық сақтау Министрлігінің ғылым және адами ресурстар Департаменті, Астана қ., Қазақстан Республикасы; 3 Рицумейкан Азия-Тынық мұхиты университеті, Беппу қ., Жапония.
1. Ali A.M., Green J. Factor structure of the depression anxiety stress Scale-21 (DASS-21): Unidimensionality of the Arabic version among Egyptian drug users // Subst Abuse Treat Prev Policy. BioMed Central Ltd., 2019. Vol. 14, № 1. P. 1–8. 2. Bengwasan P.D., Bernardo A.B.I., Maximo S.I. Translation and Initial Validation of the Depression Anxiety and Stress Scale (DASS-21) in Ilokano // Psychol Stud (Mysore). Springer Science and Business Media LLC, 2022. Vol. 67, № 4. P. 594–604. 3. Bland J.M., Altman D.G. Measuring agreement in method comparison studies // Stat Methods Med Res. SAGE Publications, 1999. Vol. 8, № 2. P. 135–160. 4. Bobak C.A., Barr P.J., O’Malley A.J. Estimation of an inter-rater intra-class correlation coefficient that overcomes common assumption violations in the assessment of health measurement scales // BMC Med Res Methodol. BioMed Central Ltd., 2018. Vol. 18, № 1. P. 1–11. 5. Clark L.A., Watson D. Tripartite model of anxiety and depression: psychometric evidence and taxonomic implications // J Abnorm Psychol. J Abnorm Psychol, 1991. Vol. 100, № 3. P. 316–336. 6. COVID-19 Mental Disorders Collaborators. Global prevalence and burden of depressive and anxiety disorders in 204 countries and territories in 2020 due to the COVID-19 pandemic // The Lancet. Elsevier B.V., 2021. Vol. 398, № 10312. P. 1700–1712. 7. Ferketich S. Focus on psychometrics. Aspects of item analysis // Research in Nursing & Health. 1991. Vol. 14, № 2. P. 165–168. 8. Ferrari A. Global, regional, and national burden of 12 mental disorders in 204 countries and territories, 1990–2019: a systematic analysis for the Global Burden of Disease Study 2019 // Lancet Psychiatry. Elsevier Ltd, 2022. Vol. 9, № 2. P. 137–150. 9. Guncaga J., Lopuchova J., Ferdianova V., Zacek M., Ashimov Y. Survey on Online Learning at Universities of Slovakia, Czech Republic and Kazakhstan during the COVID-19 Pandemic // Educ Sci (Basel). MDPI, 2022. Vol. 12, № 7. P. 1–19. 10. In J. Introduction of a pilot study // Korean J Anesthesiol. Korean Society of Anesthesiologists, 2017. Vol. 70, № 6. P. 601–605. 11. Institute for Health Metrics and Evaluation (IHME). GBD Compare Data Visualization. Seattle, WA, 2020. Accessed January 19, 2023. https://www.healthdata.org/data-visualization/gbd-compare 12. Kakemam E., Navvabi E., Albelbeisi A.H., Saeedikia F., Rouhi A., Majidi S. Psychometric properties of the Persian version of Depression Anxiety Stress Scale-21 Items (DASS-21) in a sample of health professionals: a cross-sectional study // BMC Health Serv Res. BioMed Central Ltd, 2022. Vol. 22, № 1. P. 1–9. 13. Lashuel H.A. Mental health in academia: What about faculty? // Elife. eLife Sciences Publications Ltd, 2020. Vol. 9. e54551. 14. Lee R.S., Son Hing L.S., Gnanakumaran V., Weiss S.K., Lero D.S., Hausdorf P.A., Daneman D. INSPIRED but Tired: How Medical Faculty’s Job Demands and Resources Lead to Engagement, Work-Life Conflict, and Burnout // Front Psychol. Frontiers Media SA, 2021. Vol. 12. P. 1–19. 15. Lovibond P.F., Lovibond S.H. The structure of negative emotional states: Comparison of the Depression Anxiety Stress Scales (DASS) with the Beck Depression and Anxiety Inventories // Behaviour Research and Therapy. 1995. Vol. 33, № 3. P. 335–343. 16. Lu S., Hu S., Guan Y., Xiao J., Cai D., Gao Z., Sang Z., Wei J., Zhang X., Margraf J. Measurement Invariance of the Depression Anxiety Stress Scales-21 Across Gender in a Sample of Chinese University Students // Front Psychol. Frontiers Media S.A., 2018. Vol. 9. 2064. 17. Lufler R.S., McNulty M.A. The glass ceiling thickens: the impact of COVID-19 on academic medicine faculty in the United States // Med Educ Online. Taylor & Francis, 2022. Vol. 27, № 1. 2058314. 18. Moya E., Larson L.M., Stewart R.C., Fisher J., Mwangi M.N., Phiri K.S. Reliability and validity of depression anxiety stress scale (DASS)-21 in screening for common mental disorders among postpartum women in Malawi // BMC Psychiatry. BioMed Central, 2022. Vol. 22, № 1. 352. 19. Nieuwenhuijsen K., de Boer A.G., Verbeek J.H., Blonk R.W., van Dijk F.J. The Depression Anxiety Stress Scales (DASS): detecting anxiety disorder and depression in employees absent from work because of mental health problems // Occup Environ Med. BMJ Publishing Group Ltd, 2003. Vol. 60, № suppl 1. P. i77–i82. 20. Osman A., Wong J.L., Bagge C.L., Freedenthal S., Gutierrez P.M., Lozano G. The Depression Anxiety Stress Scales-21 (DASS-21): Further Examination of Dimensions, Scale Reliability, and Correlates // J Clin Psychol. 2012. Vol. 68, № 12. P. 1322–1338. 21. Penninx B.W.J.H., Benros M.E., Klein R.S., Vinkers C.H. How COVID-19 shaped mental health: from infection to pandemic effects // Nature Medicine 2022 28:10. Nature Publishing Group, 2022. Vol. 28, № 10. P. 2027–2037. 22. Peters L., Peters A., Andreopoulos E., Pollock N., Pande R.L., Mochari-Greenberger H. Comparison of DASS-21, PHQ-8, and GAD-7 in a virtual behavioral health care setting // Heliyon. Elsevier, 2021. Vol. 7, № 3. e06473. 23. Pezirkianidis C., Karakasidou E., Lakioti A., Stalikas A., Galanakis M. Psychometric Properties of the Depression, Anxiety, Stress Scales-21 (DASS-21) in a Greek Sample // Psychology. Scientific Research Publishing, 2018. Vol. 9, № 15. P. 2933–2950. 24. Sarıçam H. The psychometric properties of turkish version of depression anxiety stress scale-21 (DASS-21) in health control and clinical samples // JCBPR. 2018. Vol. 7, № 1. P. 19–30. 25. da Silva H.A., dos Passos M.H., de Oliveira V.M., Palmeira A.C., Pitangui A.C., de Araújo R.C. Short version of the Depression Anxiety Stress Scale-21: is it valid for Brazilian adolescents? // Einstein. Instituto de Ensino e Pesquisa Albert Einstein, 2016. Vol. 14, № 4. P. 486. 26. Taber K.S. The Use of Cronbach’s Alpha When Developing and Reporting Research Instruments in Science Education // Res Sci Educ. Springer Netherlands, 2018. Vol. 48, № 6. P. 1273–1296. 27. Tran T.D., Tran T., Fisher J. Validation of the depression anxiety stress scales (DASS) 21 as a screening instrument for depression and anxiety in a rural community-based cohort of northern Vietnamese women // BMC Psychiatry. BioMed Central, 2013. Vol. 13, № 1. P. 1–7. 28. United Nations. UN News. COVID-19: Depression, anxiety soared 25 per cent in a year. 2022. Accessed January 24, 2023. https://news.un.org/en/story/2022/03/1113162 29. Vignola R.C.B., Tucci A.M. Adaptation and validation of the depression, anxiety and stress scale (DASS) to Brazilian Portuguese // J Affect Disord. 2014. Vol. 155, № 1. P. 104–109. 30. World Health Organization. WHO Guidelines on Translation. Process of translation and adaptation of instruments. Geneva, 2016. https://terrance.who.int/mediacentre/data/WHODAS/Guidelines/WHODAS%202.0%20Translation%20guidelines.pdf 31. World Health Organization. WHO highlights urgent need to transform mental health and mental health care. 2022. Accessed January 22, 2023. https://www.who.int/news/item/17-06-2022-who-highlights-urgent-need-to-transform-mental-health-and-mental-health-care
Көрген адамдардың саны: 48

Түйенді сөздер:

Мақалалар санаты: Біртума зерттеулер

Библиографиялық сілтемелер

Уристемова А.К., Мысаев А.О., Мейрманов С.К., Мигина Л.Е., Пак Л.А. Медициналық университеттердің профессорлық-оқытушылық құрамы арасында Depression Anxiety Stress Scale (DASS-21) сауалнамасының қазақша нұсқасын валидизациялау: пилоттық зерттеу // Ғылым және Денсаулық сақтау. 2023. 5 (Т.25). Б.262-269. doi 10.34689/SH.2023.25.5.032

Авторизируйтесь для отправки комментариев