ҚАЗАҚСТАНДА ЖЕДЕЛ КӨМЕК КӨРСЕТУДІ ОҚЫТУДЫ ЕНГІЗУДІҢ АУРУХАНАҒА ДЕЙІНІГІ ӨЛІМ-ЖІТІМ КӨРСЕТКІШТЕРІНЕ ӘСЕРІ
Кіріспе Жоғары өлім-жітім шұғыл көмек көрсетудің дұрыс әрі уақтылы емес әрекеттің салдары екені дәлелденген. Бірқатар эксперименттік және клиникалық зерттеулерде жүрек тоқтағаннан кейін науқастың өмір сүруі мен жүрек-өкпе реанимациясының сапасы арасындағы байланыс анықталған.
Зерттеудің мақсаты: Қазақстандағы өлім-жітім деңгейіне жедел медициналық көмекті оқытуды енгізудің әсерін анықтау.
Материалдар мен әдістер Қазақстанның шұғыл көмек көрсетудің ұлттық үйлестіру орталығының деректері бойынша 2018–2021 жылдарындағы ауруханаға дейінгі өлім-жітім көрсеткіштері талданды. Сонымен қатар, 2018 және 2020 жылдар аралығында BLS, ASLS, PHTLS және PALS бойынша тренингтерін аяқтаған жедел медициналық жәрдем қызметкерлеріне зерттеу жүргізілді. Пайдаланылған статистикалық талдау: Windows жүйесіне арналған SPSS, 21.0 нұсқасы.
Нәтижелер. Жедел медициналық көмек көрсету бойынша оқытуды енгізу жедел медициналық көмекке байланысты өлім-жітім көрсеткіштерінің айтарлықтай төмендеуіне әкелді. Тәжірибелі медицина мамандарының жылдам және нақты араласуы өмірді сақтап қалу үшін маңызды болды. Деректерді талдау жедел жәрдем қызметкерлерін шұғыл көмек көрсетуге үйрету ауруханаға дейінгі өлім-жітімді азайтуға әкелгенін көрсетті. Дегенмен, жедел жәрдем келгенге дейін ауруханаға дейінгі өлім-жітім деңгейі жоғары болып қалды.
Қорытынды Қазақстанда мамандандырылған жедел медициналық көмекті оқытуды енгізу медициналық көмек көрсетуді жақсартуға бағытталған трансформациялық қадам болды. Ауруханаға дейінгі өлім-жітімді азайту үшін жедел медициналық қызметкерлерді одан әрі оқыту, сондай-ақ медициналық емес персоналды оқыту қажет.
Көрген адамдардың саны: 19
Мақалалар санаты:
Біртума зерттеулер
Библиографиялық сілтемелер
Месова А., Пивина Л., Ыгиева Д., Батенова Г., Дюсупов А., Джамединова У., Баянбаев А., Отарбаев Н., Оразбаев М. Қазақстанда жедел көмек көрсетуді оқытуды енгізудің ауруханаға дейінігі өлім-жітім көрсеткіштеріне әсері // Ғылым және Денсаулық сақтау. 2023. 5 (Т.25). Б. 57-63. doi 10.34689/SH.2023.25.5.007Ұқсас жариялымдар:
МЕДИЦИНАЛЫҚ УНИВЕРСИТЕТТЕРДІҢ ПРОФЕССОРЛЫҚ-ОҚЫТУШЫЛЫҚ ҚҰРАМЫ АРАСЫНДА DEPRESSION ANXIETY STRESS SCALE (DASS-21) САУАЛНАМАСЫНЫҢ ҚАЗАҚША НҰСҚАСЫН ВАЛИДИЗАЦИЯЛАУ: ПИЛОТТЫҚ ЗЕРТТЕУ
АУРУХАНАЛАРДА ЖАҢА ТЕХНОЛОГИЯЛАРДЫ ЕНГІЗУ: МЕДИЦИНАЛЫҚ МАМАННЫҢ ХАБАРДАРЛЫҒЫ
ЖОҒАРЫ МЕДИЦИНАЛЫҚ БІЛІМ БЕРУДІҢ БЕЙІМДЕЛУ ОРТАСЫН ҚҰРУ ЖАҒДАЙЫНДА ПСИХОМЕТРИЯЛЫҚ ТЕСТІЛЕУДІҢ БОЛЖАМДЫҚ МӘНІ
КОМПЬЮТЕРЛІК БАҒДАРЛАМА АРҚЫЛЫ НАҚТЫ ТАМАҚТАНУДЫ БАҒАЛАУ МҮМКІНДІКТЕРІ
АБАЙ ОБЛЫСЫ БОЙЫНША ХАЛЫҚ АРАСЫНДА СҮЙЕКТІҢ МИНЕРАЛДЫ ТЫҒЫЗДЫҒЫН АНЫҚТАУ БОЙЫНША ЗЕРТТЕУ ЖҮРГІЗУДІҢ БАСТАЛУЫ ЖАЙЫНДА