EXPERIENCE IN CREATING EDUCATIONAL CONTENT FOR DISTANCE LEARNING
In the current conditions of the coronaviral infection pandemic, in connection with the introduction of quarantine restrictive measures and regime of self-isolation, high educational institutions of the Republic of Kazakhstan switched to a distance learning format. This article describes the experience of creating educational content for distance learning at the "Semey Medical University" of the Republic of Kazakhstan.
Aigul M. Tokesheva1, https://orcid.org/0000-0003-0651-7943
Alfiya R. Nazarova1, https://orcid.org/0000-0002-5609-8655
Darkhan M. Kairalinov1,
Temirlan S. Shyngayev1,
Iliyas V. Krivyakov1
1 NJSC «Semey Medical University»,
Semey city, Republic of Kazakhstan.
1. Гогицаева О.У., Кочисов В.К. Роль дистанционного образования в современных условиях // Азимут научных исследований: педагогика и психология. 2013. № 4. С. 10-12.
2. Инструкция по реализации дистанционного обучения в НАО «МУС». Департамент академической работы и Департамент инновационного образования НАО «Медицинский университет Семей». – Семей, 2020. 5с.
3. Кузнецова О.В. Дистанционное обучение: за и против // Международный журнал прикладных и фундаментальных исследований. 2015. № 8-2. С. 362-364.
4. Сатова Р.К. Особенности организации и планирования дистанционного обучения в вузах РК на период пандемии Covid-19. http://online.zakon.kz (Дата обращения: 17.09.2020г.).
References:
1. Gogitsaeva O.U., Kochisov V.K. The role of distance education in modern conditions [Rol' distantsionnogo obrazovaniya v sovremennykh usloviyakh]. Azimuth of scientific research: pedagogy and psychology [Azimut nauchnykh issledovanii: pedagogika i psikhologiya]. 2013. №4. P. 10-12. [in Russian]
2. Instruktsiya po realizatsii distantsionnogo obucheniya v NAO «MUS». Departament akademicheskoi raboty i Departament innovatsionnogo obrazovaniya [Instruction on the implementation of distance learning at the Non-profit Joint-Stock Company "MUS". Department of Academic Work and Department of Innovative Education of the NJSC. "Semey Medical University"]. Semey, 2020. 5 p. [in Russian]
3. Kuznetsova O.V. Distantsionnoe obuchenie: za i protiv [Distance learning: for and against]. Mezhdunarodnyi zhurnal prikladnykh i fundamental'nykh issledovanii [International Journal of Applied and Basic Research. 2015. № 8-2. P. 362-364. [in Russian]
4. Satova R.K. Osobennosti organizatsii i planirovaniya distantsionnogo obucheniya v vuzakh RK na period pandemii Covid-19 [Peculiarities of organization and planning of distance education in universities of the Republic of Kazakhstan for the pandemic period Covid-19]. http://online.zakon.kz [accessed 17.09 .2020.] [in Russian]
Количество просмотров: 626
Категория статей:
Медицинское образование
Библиографическая ссылка
Tokesheva A.M., Nazarova A.R., Kairalinov D.M., Shyngayev T.S., Krivyakov I.V. Experience in creating educational content for distance learning // Nauka i Zdravookhranenie [Science & Healthcare]. 2020, (Vol.22) 6, pp. 80-85. doi 10.34689/SH.2020.22.6.011Похожие публикации:
EXPERIENCE IN CONDUCTING AN INDEPENDENT EXAMINATION IN DISTANT FORMAT
ОЦЕНКА ЭФФЕКТИВНОСТИ ПРОГРАММЫ ОБУЧЕНИЯ ПО ПОДГОТОВКЕ ПАРАМЕДИКОВ
ПЕРВЫЙ ОПЫТ ПРЕПОДАВАНИЯ ПЕДИАТРИИ ОНЛАЙН В УСЛОВИЯХ ПАНДЕМИИ
EXPERIENCE IN CREATING EDUCATIONAL CONTENT FOR DISTANCE LEARNING
НОВЫЙ СПОСОБ НАЛОЖЕНИЯ ФИКСИРУЮЩИХ ПОВЯЗОК НА КОЛЕННЫЙ И ЛОКТЕВОЙ СУСТАВЫ