МЕДИЦИНАЛЫҚ БІЛІМ БЕРУДЕГІ КӘСІБИЛІКТІ ДАМЫТУ – БАТЫС ҚАЗАҚСТАН МЕДИЦИНА УНИВЕРСИТЕТІНІҢ ТӘЖІРИБЕСІ
Медициналық білім беру қоғамның қажеттіліктері мен ғылыми жетістіктерге бағытталған икемді білім беру жүйесі болып табылады. Дәрігердің оқуы өмір бойы жүреді, сондықтан білім мен тәжірибе жинақтау үшін берік негіз жасау маңызды. Білім беру бағдарламаларын әзірлеу кезінде білікті және кәсіби маманды нәтижелі дайындаудың кепілі болып табылатын құзыреттілік көзқарасты ұстану қажет. Сонымен қатар, кәсібилік – барлық түлектер қол жеткізуі тиіс негізгі құзырет. Мақалада біз отбасылық медицина резиденттері арасында кәсібилікті дамыту үшін білім беру бағдарламасын әзірлеу және енгізу тәжірибесімен бөлістік. Біз үшін оқыту бағдарламасында кәсібиліктің негізгі атрибуттарын ашу маңызды болды, олар жақсы клиникалық білім мен дағдылардан басқа, кәсіби маманның адалдық, жауапкершілік, сенімділік, есеп берушілік және науқасты күту міндеттері мен жеке міндеттемелері арасындағы сәйкес тепе-теңдікті сақтай білу сияқты қасиеттерді қамтиды. Бұл зерттеуде біз оқытудың нәтижелері мен оқыту әдістерін егжей-тегжейлі қарастырдық және алғаш рет қазақ тіліне аударылған, жақсы сенімділік пен негізділігін көрсете отырып, пилоттық зерттеуден өткен P-MEX шағын кәсіби бағалау құралы қолданылды.
6Нургуль А. Абенова1, https://orcid.org/0000-0003-0395-9025
Ляззат М. Жамалиева1, https://orcid.org/0000-0003-3625-3651
Гульбахыт К. Кошмаганбетова1, https://orcid.org/0000-0001-5895-346X
Гаухар С. Дильмагамбетова1, https://orcid.org/0000-0002-8123-3476
Инкара Е. Есенгалиева1, https://orcid.org/0000-0002-3627-5650
Aкбаян У. Иманбаева1, https://orcid.org/0000-0002-9787-6353
4
1 "Марат Оспанов атындағы Батыс Қазақстан медициналық университеті" КЕАҚ,
Ақтөбе қ., Қазақстан Республикасы.
1. Abenova N.A., Koshmaganbetova G.K., Shaikhimov E.Sh., Zhamalieva L.M., Dil'magambetova G.S. Professionalism in Medicine: Teaching and Assessment Methods: A Study Guide. Aktobe: West Kazakhstan Marat Ospanov Medical University, 2022. - 70 p. [in Russian]
2. Order of the Minister of Health of the Republic of Kazakhstan «On approval of the rules for implementing strategic partnerships in the field of medical education and science» dated December 15, 2020 № ҚР ДСМ-263/2020]. https://adilet.zan.kz/rus/docs/V2000021811. Accessed 20.12.2020 [in Russian]
3. Order of the Minister of Health of the Republic of Kazakhstan dated December 23, 2020 No. ҚР ДСМ-319/2020 - On approval of the Code of honor for medical and pharmaceutical workers of the Republic of Kazakhstan]. https://adilet.zan.kz/rus/docs/V2000021890
Accessed 24.12.2020. [in Russian]
5. ABIM Foundation. American Board of Internal Medicine, ACP-ASIM Foundation. American College of Physicians-American Society of Internal Medicine, European Federation of Internal Medicine. Medical Professionalism in the New Millennium: A Physician Charter // Annals of Internal Medicine. 2002. 136: 243-246.
6. Altirkawi K. Teaching professionalism in medicine: what, why and how? Sudan J Paediatr. 2014;14(1):31-8. PMID: 27493387; PMCID: PMC4949913.
7. Arnold L., Stern D.T. What is Medical Professionalism? In: Stern DT, editor. Measuring Medical Professionalism. New York, NY: Oxford University Press; 2006. pp. 15–37.
8. Cruess R., McIlroy J.H., Cruess S., Ginsburg S., Steinert Y. The professionalism mini-evaluation exercise: a preliminary investigation.// Acad Med. 2006.81: S74–8.
9. Evidence-Based Medicine Working Group. A new approach to teaching the practice of medicine // JAMA. 1992. 2:2420-5.
10. Forsythe G.B. Identity Development in Professional Education // Academic Medicine. 2005. Vol 80. No 10. S.112–117.
11. Gregory L.L., Louis B.D., James A. Defining and Evaluating Professionalism: A CoreCompetency for Graduate Emergency Medicine // ACAD EMERG MED November 2002, Vol. 9, No. 1 р. 1249-1256
12. General Medical Council. Professionalism in action. Good Medical Practice 2019. https://www.gmc-uk.org/ethical-guidance/ethicalguidance-for-doctors/good-medical-practice/professionalism-in-action. (Accessed July 14, 2019).
13. Goold S.D., Lipkin M. The doctor–patient relationship // J Gen Intern Med. 1999.14(S1):26–33.
14. Heyrman J. The EURACT Educational Agenda of general practice/family medicine; 2005, Available from: http://www.euract.eu/official-documents/finish/3-official-documents/93-euract-educational-agenda. [cited 2011 November 25].
15. Hodges B.D., Ginsburg S., Cruess R., Cruess S., Delport R., Hafferty F., Ho M.-J., Holmboe E., Holtman M., Ohbu S. Assessment of professionalism: recommendations from the Ottawa 2010 conference // Med Teach. 2011. 33: 354–63.
16. Hauer K., ten Cate O., Boscardin C., Irby D., Iobst W, O’Sullivan P. Understanding trust as an essential element of trainee supervision and learning in the workplace // Adv in Health Sci Educ. 2014. 19: 435-456.
17. Karukivi M., Kortekangas-Savolainen O., Saxén U., Haapasalo-Pesu K.-M. Professionalism mini-evaluation exercise in Finland: a preliminary investigation introducing the Finnish version of the P-MEX instrument // J Adv Med Educ Prof. 2015. 3:154–8.
18. Kwon H.-J., Lee Y.-M., Lee Y.-H., Chang H.-J. Development an instrument assessing residents’ attitude towards professionalism lapses in training // Korean J Med Educ. 2017. 29:81.
19. Kennedy T et al. Point-of-Care Assessment of Medical Trainee Competence for Independent Clinical Work // Academic Medicine, 2008; Vol 83, No. 10: S. 89-93.
20. Mykletun A., Stordal E., Dahl A.A. Hospital Anxiety and Depression (HAD) scale: factor structure, item analyses and internal consistency in a large population // Br J Psychiatry. 2001.179(6):540–4.
21. MacKenzie C.R. Professionalism and Medicine.// HSSJ. 2007. 3: 222-227.
22. Taras M. Summative and formative assessment. Active Learning in Higher Education. 2008. 9:172-92.
23. Tsugawa Y., Tokuda Y., Ohbu S., Okubo T., Cruess R., Cruess S., Ohde S., Okada S., Hayashida N., Fukui T. Professionalism mini-evaluation exercise for medical residents in Japan: a pilot study // Med Educ. 2009. 43:968–78.
24. Wang X., Shih J., Kuo F.-J., Ho M.-J. A scoping review of medical professionalism research published in the Chinese language.// BMC Med Educ. 2016. 16:300
Көрген адамдардың саны: 208
Мақалалар санаты:
Медициналық білімберу
Библиографиялық сілтемелер
Абенова Н.А., Жамалиева Л.М., Кошмаганбетова Г.К., Дильмагамбетова Г.С., Есенгалиева И.Е., Иманбаева А.У. Медициналық білім берудегі кәсібилікті дамыту – Батыс Қазақстан медицина университетінің тәжірибесі // Ғылым және Денсаулық сақтау. 2023. 2 (Т.25). Б. 270-277. doi 10.34689/SH.2023.25.2.034Ұқсас жариялымдар:
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНДА СУИЦИДТІҢ АЛДЫН АЛУДЫҢ НАҚТЫ ШАРАЛАРЫН ОДАН ӘРІ ЗЕРДЕЛЕУДІҢ ШҰҒЫЛ ҚАЖЕТТІЛІГІ
МЕДИЦИНАЛЫҚ БІЛІМ БЕРУДІ ЖЕТІЛДІРУ НЕГІЗІНДЕ МЕДИЦИНАЛЫҚ КӨМЕКТІҢ ЖОҒАРЫ САПАСЫНА
ТИІМДІЛІК МОНИТОРИНГІ ЖӘНЕ НАҚТЫ ДЕРЕКТЕРГЕ НЕГІЗДЕЛГЕН МЕЙІРБИКЕ ІСІН ОҚЫТУДЫ ЖЕТІЛДІРУ МОДЕЛІН ӘЗІРЛЕУ
2022-2023 ОҚУ ЖЫЛЫНДАҒЫ ҚОҒАМДЫҚ ДЕНСАУЛЫҚ САҚТАУ, СТОМАТОЛОГИЯ, ФАРМАЦИЯ ЖӘНЕ МЕЙІРГЕР ІСІ МЕКТЕБІНІҢ БІЛІМ АЛУШЫЛАРЫНЫҢ ПӘНДЕРІН ҚОРЫТЫНДЫ БАҒАЛАУДЫ ТАЛДАУ
ХАЛЫҚАРАЛЫҚ АКАДЕМИЯЛЫҚ ҰТҚЫРЛЫҚТЫ ЖӘНЕ ШЕТЕЛДЕН СТУДЕНТТЕРДІ ҚАБЫЛДАУДЫ ЖҮЙЕЛЕУ: СЕМЕЙ МЕН ЖАПОНИЯДА (КОЧИ ЖӘНЕ ХИРОСИМА) ОДАН ӘРІ БІРЛЕСКЕН ЖҰМЫСТАРДЫ ОРНАТУҒА ҰМТЫЛУ