ПАРАМЕДИКТЕРДІ ДАЙЫНДАУҒА АРНАЛҒАН ОҚЫТУ БАҒДАРЛАМАСЫНЫҢ ТИІМДІЛІГІН БАҒАЛАУ
Кіріспе. Парамедик жедел немесе өте ауыр жағдайдағы науқастарға шұғыл медициналық көмек көрсететін медициналық қызметкер.
Мақсаты. Бірінші деңгейдегі парамедиктерді оқытатын бағдарламаны бағалау.
Материалдар және әдістер. Біз теориялық оқытумен қатар практикалық дағдыларды меңгеруді манекендерде жетілдірдік. Зерттеу тобындағы ТЖМ 127 қызметкері оқуға дейін, шұғыл жағдайларда медициналық көмек көрсету бойынша бастапқы білім деңгейлері тексерілді. Оқу аяқталғаннан кейін 1 айдан соң білім деңгейі тексерілді. Білім деңгейін тексеру үшін 20 тест сұрағы құрастырылды. Статистикалық зерттеулер Windows арналған IBM SPSS Statistics бағдарламасы арқылы жүргізілді. Зерттеу топтарының арасындағы айырмашылықты бағалау үшін Пирсон χ2 тесті қолданылды. Топтар арасындағы айырмашылық 5% деңгейде болған кезде сенімді деп есептелді (р<0,05).
Нәтижелер. Сауалнама нәтижесін бағалау және талдау жүргізілген оқытудың жоғары тиімділігін көрсетті. Бұған өмірге қауіпті және өте қиын жағдайларда көрсетілетін көмек бойынша сауалнамаға дұрыс жауап санының оқудан кейін айқын артуы дәлел. Алайда кейбір теориялық сұрақтарды шешуде қиындықтар туындаған.
Қорытынды. Алған білім, дағдыларды тұрақты бекіту үшін үнемі қайталау керек. Бұл тұрақты түрде курстарды қайталап өтіп тұруды қажет етеді.
Людмила М. Пивина1, https://orcid.org/0000-0002-8035-4866,
Наталья Е. Глушкова2, https://orcid.org/0000-0003-1400-8436
Асылжан М. Месова1, https://orcid.org/0000-0001-5373-0523
Алмас А. Дюсупов1, Диана Г. Ыгиева1,
Гульнара Б. Батенова 1, https://orcid.org/0000-0003-3198-1860
Жанар М. Уразалина 1, https://orcid.org/0000-0002-4494-6565
Ельжан М. Манарбеков1, https://orcid.org/0000-0002-3662-3977
Нуржан С. Айдосов1, Шарбану О. Уйсенбаева1, Максим Р. Пивин3,
Анастасия E. Миллер4, https://orcid.org/0000-0002-6276-8512
1КеАҚ«Семей Медициналық университеті», Семей қ., Қазақстан Республикасы ;
2 Қоғамдық денсаулық сақтаудың жоғары мектебі ҚМУ, Алматы қ., Қазақстан Республикасы;
3 Алтай мемлекеттік медицина университеті, Барнаул қ., Ресей Федерациясы;
4 Назарбаев Университеті, Нұр-Сұлтан қ., Қазақстан Республикасы.
1. Aras A., Dogan M.S. Evaluating the levels of knowledge and attitudes of emergency medical technicians and paramedics toward traumatic dental injuries // Niger J Clin Pract. 2020. № 23(1). Р. 54-58.
2. Brown L.H., Devine S. EMS & health promotion // EMS Mag. 2008. №37(10). Р.110-114.
3. Clark W.R. Jr. Emergency medical services education and licensure--a road map for the future // J La State Med Soc. 2009. №161(5). Р. 290-292.
4. Critical Care Paramedic Position Paper (PDF). International Association Of Flight Paramedics. Archived from the original (PDF) on 11 January 2012. Retrieved 29 September 2011. 185p.
5. Cummins R.O., Austin D., Graves J.R., Litwin P.E., Pierce J. Ventilation skills of emergency medical technicians: A teaching challenge for emergency medicine // Ann Emerg Med. 1986. №15(10). Р.1187-1192.
6. Curran W.J. Law-medicine notes. New paramedical personnel - to license or not to license? // N Engl J Med. 1970. №282(19). Р.1085-1086.
7. Dick W.F. Anglo-American vs. Franco-German emergency medical services system // Prehospital and Disaster Medicine. 2003. №18 (1). Р. 29–35.
8. EMS Special Operations. Town of Colonie EMS. Archived from the originalon 8 January 2008. Retrieved 29 June 2007. 230 p.
9. Fernandez A.R., Studnek J.R., Cone D.C. The association between Emergency Medical Technician-Basic (EMT-B) exam score, length of EMT-B certification, and success on the National paramedic certification exam // Acad Emerg Med. 2009. №16(9). Р.881-886.
10. Fernandez A.R., Studnek J.R., Margolis G.S., Mac Crawford J., Bentley M.A., Marcozzi D. Disaster preparedness of nationally certified emergency medical services professionals // Acad Emerg Med. 2011. №18(4). Р.403-412.
11. Knox S., Dunne S., Cullen W., Dunne C.P. A qualitative assessment of practitioner perspectives post-introduction of the first continuous professional competence (CPC) guidelines for emergency medical technicians in Ireland // BMC Emerg Med. 2015. №24. Р.15-21.
12. Leggio W.J., Varner L., Wire K. Patient Safety Organizations and Emergency Medical Services // J Allied Health. 2016. № 45(4). Р. 274-277.
13. Lindskou T.A., Mikkelsen S., Christensen E.F., Hansen P.A., Jørgensen G., Hendriksen O.M., Kirkegaard H., Berlac P.A., Søvsø M.B. The Danish prehospital emergency healthcare system and research possibilities // Scand J Trauma Resusc Emerg Med. 2019. №27(1). Р.100.
14. National EMS Core Content. 2004. 39 р.
15. O'Meara P., Wingrove G., Nolan M. Frontier and remote paramedicine practitioner models // Rural Remote Health. 2018. №18(3). Р.45-50.
16. Schmidt T.A., Hickman S.E., Tolle S.W., Brooks H.S. The Physician Orders for Life-Sustaining Treatment program: Oregon emergency medical technicians' practical experiences and attitudes // J Am Geriatr Soc. 2004. №52(9). Р.1430-1434.
17. Sultan Al-Shaqsi. Models of International Emergency Medical Service (EMS) Systems // Oman Medical Journal. 2010. №25 (4). Р. 320–323.
18. The National EMS Education Standards. 2009. 79p.
19. The National EMS Scope of Practice Model. 2004. 37р.
20. Walz J., Bruce А. Foundations of EMS systems. Zigmont, Jason J. (Third ed.). 2016. Burlington, Massachusetts.
Көрген адамдардың саны: 233
Мақалалар санаты:
Медициналық білімберу
Библиографиялық сілтемелер
Пивина Л.М., Глушкова Н.Е., Месова А.М., Дюсупов А.А., Ыгиева Д.Г., Батенова Г.Б., Уразалина Ж.М., Манарбеков Е.М., Айдосов Н.С., Уйсенбаева Ш.О., Пивин М.Р., Миллер А.E. Парамедиктерді дайындауға арналған оқыту бағдарламасының тиімділігін бағалау // Ғылым және Денсаулық сақтау. 2021. 3 (Т.23). Б. 118-126. doi 10.34689/SH.2021.23.3.012Ұқсас жариялымдар:
2022-2023 ОҚУ ЖЫЛЫНДАҒЫ ҚОҒАМДЫҚ ДЕНСАУЛЫҚ САҚТАУ, СТОМАТОЛОГИЯ, ФАРМАЦИЯ ЖӘНЕ МЕЙІРГЕР ІСІ МЕКТЕБІНІҢ БІЛІМ АЛУШЫЛАРЫНЫҢ ПӘНДЕРІН ҚОРЫТЫНДЫ БАҒАЛАУДЫ ТАЛДАУ
ХАЛЫҚАРАЛЫҚ АКАДЕМИЯЛЫҚ ҰТҚЫРЛЫҚТЫ ЖӘНЕ ШЕТЕЛДЕН СТУДЕНТТЕРДІ ҚАБЫЛДАУДЫ ЖҮЙЕЛЕУ: СЕМЕЙ МЕН ЖАПОНИЯДА (КОЧИ ЖӘНЕ ХИРОСИМА) ОДАН ӘРІ БІРЛЕСКЕН ЖҰМЫСТАРДЫ ОРНАТУҒА ҰМТЫЛУ
АКАДЕМИЯЛЫҚ ЖӘНЕ ҚОЛДАНБАЛЫ БАКАЛАВРИАТ СТУДЕНТТЕРІ АРАСЫНДАҒЫ ДӘЛЕЛДІ МЕЙІРБИКЕЛІК ПРАКТИКАДАҒЫ БІЛІМ, КӨЗҚАРАС ЖӘНЕ МІНЕЗ-ҚҰЛЫҚ ДОМЕНДЕРІН САЛЫСТЫРМАЛЫ ТАЛДАУ
2022-2023 ОҚУ ЖЫЛЫНДАҒЫ МЕДИЦИНА МЕКТЕБІНІҢ БІЛІМ АЛУШЫЛАРЫНЫҢ ПӘНДЕРІН ҚОРЫТЫНДЫ БАҒАЛАУДЫ ТАЛДАУ
ЖОҒАРЫ БІЛІМ БЕРУДЕГІ ҚОҒАМДЫҢ ДЕНСАУЛЫҚ САҚТАУЫНДАҒЫ КӘСІП АРАЛЫҚ ЫНТЫМАҚТАСТЫҚ ЖӘНЕ БОЛАШАҚ МАМАНДАР ПЕРСПЕКТИВАСЫ