Online ISSN: 3007-0244,
Print ISSN:  2410-4280
НЕОНАТОЛОГ РЕЗИДЕНТТЕРІН ДАЯРЛАУ ПРОЦЕСІНДЕГІ ЭЛЕКТИВТІ ПӘНДЕРДІҢ РӨЛІ
Кіріспе: Қазіргі уақытта медицинада жоғары білікті мамандарды даярлаудың маңызды аспектісі пән бойынша алған білімдерін кеңейтуге, тереңдетуге және жүйелеуге мүмкіндік беретін элективті курстарды ұйымдастыру болып табылады. Зерттеудің мақсаты "неонатология" мамандығы бойынша резидентураның білім беру бағдарламасындағы элективті пәндерінің орны мен рөлі туралы мәселені зертеу болды. Әдістері: Зерттеу материалы негізгінде мамандықты зерделеу үшін міндетті түрде сайланатын элективті пәндер болып табылады, олардың мазмұны бейіндік құзыреттер мен оқыту нәтижелеріне сәйкес неонатолог резиденттерінің кәсіби мүдделерін қанағаттандыруға мүмкіндік береді. Біз 2019-2021 ж. ж. кезеңінде таңдалған пәнді зерделегеннен кейін өткізілген жасырын сауалнама арқылы неонатолог резиденттерін даярлау кезінде элективті пәндер каталогына сұранысты талдауды, элективті пәндер каталогы компонентін таңдаумен, оқыту сапасымен және осы пән бойынша алынған білімді бағалаумен қанағаттануды талдауды жүзеге асырдық. Нәтижелері: жүргізілген жұмысты талдау негізінде біз элективті пәндерді анықтаудың бес стратегиясын анықтадық: тереңдету, кеңейту, толықтыру, әртүрлілік, қолдану. Сұралғандардың 90,3% - ы таңдау бойынша осы компонентті құрудың өзектілігі мен қажеттілігін мойындады. Білім алушылардың көпшілігі оқытушыларды оқыту барысында алған білімдерін іс жүзінде қолдануға бағыттайтын, оларды шындықта (курацияда, практикалық дағдылар орталығында) жоғалта отырып, оқытылатын материалды кәсіби қызметте пайдалануға бағдарлайтын оқытушылардың жоғары кәсіби деңгейін атап өтті. Респонденттердің 92,6% - ы барлық оқытушылар білім алушылардың табыстарына мүдделі, оқу процесінде құрметпен және бір мезгілде талапшыл екенін атап өтті. Қорытындылар: элективті пәндерді және кейіннен жеке білім беру траекториясын саналы түрде өз бетінше таңдау неонатолог резиденттерге пән бойынша алған білімдерін кеңейтуге, тереңдетуге және жүйелеуге, ҚР-дағы нәрестелер өлімінің көрсеткіштерін төмендетуге бағытталған білім мен дағдыларды жүйелі және мақсатқа бағытталған игерудің кәсіби шеберлігін дамытуға және жетілдіруге мүмкіндік береді.
Сауле Т. Қизатова1, https://orcid.org/ 0000-0002-4697-5335 Сандуғаш Б. Дюсенова1, https://orcid.org/0000-0001-9667-0735 Галина Г. Ерёмичева1, https://orcid.org/0000-0003-4887-5159 Назым А. Ерімбетова1, https://orcid.org/0000-0001-7221-4778 Татьяна А. Кирьянова1, https//:orcid.org/0000-0002-7988-9361 "Қарағанды медицина университеті" КЕАҚ, Педиатрия және неонатология кафедрасы, Қарағанды қ., Қазақстан Республикасы.
1. Ахметова Ж.К., Сармулдаева Ш.К., Билибаева Г.Ж., Аширбекова А.М., Әмірханова Ж.С. Удовлетворенность слушателей резидентуры учебным процессом в системе постдипломного образования // Вестник АГИУВ. 2018. №4. С.63-67. 2. Бердиярова Г.С., Анохитна С.Г., Абентаева Б.А., Джумабеков Т.А. Анализ мониторинга критических состояний в неонатологии // Вестник АГИУВ. 2018. №3. С.21-25. 3. Бокерия Е.Л. Перинатальная кардиология: настоящее и будущее. Часть I: врожденные пороки сердца. Рос. вестник перинатологии и педиатрии. 2019. №64:(3). С. 5–10. 4. Государственный общеобязательный стандарт резидентуры по медицинским специальностям (Об утверждении государственных общеобязательных стандартов и типовых профессиональных учебных программ по медицинским и фармацевтическим специальностям. Приказ и.о. Министра здравоохранения и социального развития Республики Казахстан от 31 июля 2015 года № 647. 5. Зубков В.В., Любасовская Л.А., Рюмина И.И., Припутневич Т.В., Анкирская А.С., Тютюник В.Л. Микробиологический мониторинг в системе инфекционного контроля неонатальных стационаров // Российский вестник перинатологии и педиатрии. 2017. №1. С.51-56. 6. Кузгибекова А.Б., Такирова А.Т., Абугалиева Т.О., и др. Роль элективов в контексте медицинского образования // Современные проблемы науки и образования. 2021. № 5. С. 17-22. 7. Мельникова И.Ю., Романцов М.Г. Особенности медицинского образования и роль преподавателя ВУЗа в образовательном процессе на современном этапе // Международный журнал экспериментального образования. 2013. № 11. С. 47-52. 8. Орманбетова Н.Б. Повышение эффективности подготовки специалистов здравоохранения Республики Казахстан в резидентуре // Вестник АГИУВ.2017.№1. С.101-104. 9. Приказ Министра образования и науки Республики Казахстан от 20 апреля 2011 года № 152 «Об утверждении Правил организации учебного процесса по кредитной технологии обучения» (с изменениями и дополнениями от 02.06.2014 г.) 10. Старец Е.А., Котова Н.В., Лосева Е.А., Федоренко О.В. Симуляционное обучение в педиатрии и неонатологии: оценка, распознавание и стабилизация неотложных состояний у детей // Здоровье ребенка. 2018. Т.13. No4. С. 405-410. 11. Хайруллин И.И., Парамонова Д.Р., Казанфарова М.А., и др. Роль обучения с использованием симуляционных технологий в период пандемии: практические шаги и ресурсы на примере проекта Выездного симуляционного центра Фонда международного медицинского кластера // Медицинское образование и профессиональное развитие. 2020. Т. 11, № 3. С. 68–83. DOI: 10.24411/2220-8453-2020-13006 12. Хассанин Хатем, Мохамед Абдель Максуд. Информационная система контроля за жизненно важными параметрами состояния новорожденных // Фундаментальные исследования. 2015. № 5. С. 162-167. 13. Argintaru N., Li W., Hicks C., White K., McGowan M., Gray S. et al. An active shooter in your hospital: a novel method to develop a response policy using in situ simulation and video framework analysis // Disaster Med Public Health Prep. 2020. Vol. 1, N 3. P. 1–9. 14. Bearman M., Greenhill J., Nestel D. The power of simulation: a large-scale narrative analysis of learners’ experiences // Med Educ. 2019. Vol. 4, N 53. P. 369–379. 15. Brooks B., Firek B. A., Miller C. S. et al. Microbes in the neonatal intensive care unit resemble those found in the gut of premature infants. Microbiome. 2018. 34р. 16. Dieckmann P., Torgeirsen K., Qvindesland A., Thomas L. et al. The use of simulation to prepare and improve responses to infectious disease outbreaks like COVID-19: practical tips and resources from Norway, Denmark, and the UK // Advances in Simulation. 2020. Vol. 5, N 3. P. 1–10. DOI: https://doi.org/10.1186/s41077-020-00121-5 17. Dishaw L.J., Cannon J.P., Litman G.W., Parker W. Immune-directed support of rich microbial communities in the gut has ancient roots // Dev Comp Immunol. 2018. 47: Р.36–51. 18. Parikh L.I., Grantz K.L., Iqbal S.N., Huang C.C., Landy H.J., Fries M.H. et al. Neonatal outcomes in fetuses with cardiac anomalies and the impact of delivery route // Am J Obstet Gynecol 2017. 217: Р.1-12. DOI: 10.1016/j.ajog.2017.05.049 19. Penders J., Thijc C., Vink C. et al. Factors influencing the compositions of the intestinal microbiota in early infancy // Pediatrics. 2019. Vol.118, N 2. P 511-522. 20. Plana M.N., Zamora J., Suresh G., Fernandez-Pineda L., Thangaratinam S., Ewer A.K. Diagnostic accuracy of pulse oximetry screening for critical congenital heart defects // Cochrane Database Syst Rev 2018; 3: CD011912. DOI: 10.1002/14651858 References [1-12]: 1. Akhmetova Zh.K., Sarmuldayeva Sh.K., Bilibayeva G.Zh., Ashirbekova A.M., Amirkhanova Zh.S. Udovletvorennost' slushatelei rezidentury uchebnym protsessom v sisteme postdiplomnogo obrazovaniya // [Satisfaction of residency students with the educational process in the system of postgraduate education]. Vestnik AGIUV [AGIUV Bulletin]. 2018. N.4. P.63-7. [in Russian] 2. Berdiyarova G.S., Anokhina S.G., Abentaeva B.A., Dzhumabekov T.A. Analiz monitoringa kriticheskikh sostoyanii v neonatologii [Analysis of critical condition monitoring in neonatology]. Vestnik AGIUV [AGIUV Bulletin]. 2018. N.3. P.21-5. [in Russian] 3. Bokeria E.L. Perinatal'naya kardiologiya: nastoyashchee i budushchee. Chast' I: vrozhdennye poroki serdtsa [Perinatal cardiology: present and future. Part I: Congenital heart defects]. Ros. vestnik perinatologii i pediatrii [Russian Bulletin of Perinatology and Pediatrics]. 2019. Vol. 64. N3. P. 5-10. [in Russian] 4. Gosudarstvennyi obshcheobyazatel'nyi standart rezidentury po meditsinskim spetsial'nostyam (Ob utverzhdenii gosudarstvennykh obshcheobyazatel'nykh standartov i tipovykh professional'nykh uchebnykh programm po meditsinskim i farmatsevticheskim spetsial'nostyam. Prikaz i.o. Ministra zdravookhraneniya i sotsial'nogo razvitiya Respubliki Kazakhstan ot 31 iyulya 2015 goda № 647. [State mandatory standard of residency in medical specialties (On approval of state mandatory standards and standard professional training programs in medical and pharmaceutical specialties. Order of the Acting Minister of Health and Social Development of the Republic of Kazakhstan dated July 31, 2015, N.647]. [in Russian] 5. Zubkov V.V., Lyubasovskaya L.A., Ryumina I.I. et al. Mikrobiologicheskii monitoring v sisteme infektsionnogo kontrolya neonatal'nykh statsionarov [Microbiological monitoring in the infection control system of neonatal hospitals]. Rossiiskii vestnik perinatologii i pediatrii [Russian Bulletin of Perinatology and Pediatrics]. 2017. N1. P. 51-6. [in Russian] 6. Kuzgibekova A.B., Takirova A.T., Abugalieva T.O. et al. Rol' elektivov v kontekste meditsinskogo obrazovaniya [The role of electives in the context of medical education]. Sovremennye problemy nauki i obrazovaniya [Modern problems of science and education]. 2021. N5. P. 17-2. [in Russian] 7. Melnikova I.Yu., Romantsov M.G. Osobennosti meditsinskogo obrazovaniya i rol' prepodavatelya VUZa v obrazovatel'nom protsesse na sovremennom etape [Medical education peculiarities and a current role of a university teacher in the educational process]. Mezhdunarodnyi zhurnal eksperimental'nogo obrazovaniya [International Journal of Experimental Education]. 2013. N11. P. 47-2. [in Russian] 8. Ormanbetova N.B. Povyshenie effektivnosti podgotovki spetsialistov zdravookhraneniya Respubliki Kazakhstan v rezidenture [Improving the residency training efficiency in Republic of Kazakhstan]. Vestnik AGIUV [AGIUV Bulletin]. 2017. N1. P. 101-4. [in Russian] 9. Prikaz Ministra obrazovaniya i nauki Respubliki Kazakhstan ot 20 aprelya 2011 goda № 152 «Ob utverzhdenii Pravil organizatsii uchebnogo protsessa po kreditnoi tekhnologii obucheniya» (s izmeneniyami i dopolneniyami ot 02.06.2014 g.) [On approval of Rules of Educational process organization in the credit-based system, the Order of the Minister of Education and Science of the Republic of Kazakhstan dated April 20, 2011, №152 (with changes and additions dated 02.06.2014)]. [in Russian] 10. Starets E.A., Kotova N.V., Loseva E.A., Fedorenko O.V. Simulyatsionnoe obuchenie v pediatrii i neonatologii: otsenka, raspoznavanie i stabilizatsiya neotlozhnykh sostoyanii u detei [Simulation training in pediatrics and neonatology: assessment, identification and stabilization of emergency conditions in children]. Zdorov'e rebenka [Child health]. 2018. Vol.13. N4. P. 405-10. [in Russian] 11. Khairullin I.I., Paramonova D.R., Kazanfarova M.A., Kamasheva A.V., Efimov A.D., Ilyukhin D.G., Filina F.N. Rol' obucheniya s ispol'zovaniem simulyatsionnykh tekhnologii v period pandemii: prakticheskie shagi i resursy na primere proekta Vyezdnogo simulyatsionnogo tsentra Fonda mezhdunarodnogo meditsinskogo klastera [The role of training by using simulation technologies during a pandemic: practical steps and resources on the example of Offsite Simulation Center of the International Medical Cluster Foundation]. Meditsinskoe obrazovanie i professional'noe razvitie [Medical education and professional development]. 2020. Vol. 11. N3, P. 68-3. DOI: 10.24411/2220-8453-2020-13006 [in Russian] 12. Hassanin Hatem Mohamed Abdel Maqsoud. Informatsionnaya sistema kontrolya za zhiznenno vazhnymi parametrami sostoyaniya novorozhdennykh // [Information system for monitoring vital parameters of the condition of newborns]. Fundamental'nye issledovaniya [Fundamental research]. 2015. N5. P. 162-7. [in Russian]
Көрген адамдардың саны: 97

Түйенді сөздер:

Мақалалар санаты: Медициналық білімберу

Библиографиялық сілтемелер

Қизатова С.Т., Дюсенова С.Б., Ерёмичева Г.Г., Ерімбетова Н.А., Кирьянова Т.А. Неонатолог резиденттерін даярлау процесіндегі элективті пәндердің рөлі // Ғылым және Денсаулық сақтау. 2022. 2 (Т.24). Б. 193-199. doi: 10.34689/SH.2022.24.2.023

Авторизируйтесь для отправки комментариев