ОПЫТ ВНЕДРЕНИЯ ИНТЕГРИРОВАННОЙ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ПРОГРАММЫ И ОЦЕНКА ЭФФЕКТИВНОСТИ ДИСТАНЦИОННОЙ ФОРМЫ ОБУЧЕНИЯ НА 1 КУРСЕ
2020 год | Выпуск: 3 | Страницы: 127-133
FROM THE EXPERIENCE OF INTRODUCING NEW EDUCATIONAL PROGRAM AT EXAMPLE OF COMMITTEE “CELL METABOLISM” FOR THE 1-YEAR STUDENTS IN MEDICAL UNIVERSITY SEMEY
2019 год | Выпуск: 6 | Страницы: 56-62
RADIATION-INDUCED KI-67 PROLIFERATION IN THE SMALL INTESTINE OF RATS
Introduction. It is known that Hiroshima and Nagasaki were target of the first atomic bombs in the history of mankind. As a result, the population of Japanese cities was exposed to internal and external irradiation. Numerous authors maintain that primary neutron-activated radionuclides are chemical elements 56Mn and 60Co. Herewith, 56Mn was determined the dominant role of neutrons induced by β-radiation during the first few hours after the atomic bombing. The systemic access in estimation of Кi-67 marker in radiosensitive small intestine defining the functional state and the interrelation of s...
Подробнее
2019 год | Выпуск: 1 | Страницы: 63-73
СОMРАRІSОN ОF Р53 РRОTЕІN ІN THЕ РULMОNАRY TІSSUЕ ОF RАTS ЕХРОSЕD TО ІNTЕRNАL АND ЕХTЕRNАL RАDІАTІОN
Іntrоduсtіоn. Іt іs knоwn frоm lіtеrаrу rеvіеw thаt іn реrsоns ехроsеd tо nеutrоn-асtіvаtеd rаdіоnuсlіdе − Mаngаnеsе-56 (56Mn) аnd ехtеrnаl іоnіzіng rаdіаtіоn (60Со) аlоng wіth dystrорhіс, іnflаmmаtоry аnd nесrоtіс рhеnоmеnа іn thе rеsріrаtоry systеm sресіаl аttеntіоn іs раіd tо thе dеvеlорmеnt оf nеорlаstіс рrосеssеs.
The aim. Tо dеtеrmіnе аnd соmраrе thе quаntіtаtіvе соntеnt оf р53 рrоtеіn іn thе рulmоnаry tіssuе оf rаts ехроsеd tо іntеrnаl аnd ехtеrnаl іоnіzіng rаdіаtіоn.
Mаtеrіаls аnd mеthоds. Іn ехреrіmеnt, mаlе sех «Wіstаr» rаts іn аmоunt оf 90, wеіghtіng аррr... Подробнее
The aim. Tо dеtеrmіnе аnd соmраrе thе quаntіtаtіvе соntеnt оf р53 рrоtеіn іn thе рulmоnаry tіssuе оf rаts ехроsеd tо іntеrnаl аnd ехtеrnаl іоnіzіng rаdіаtіоn.
Mаtеrіаls аnd mеthоds. Іn ехреrіmеnt, mаlе sех «Wіstаr» rаts іn аmоunt оf 90, wеіghtіng аррr... Подробнее
2018 год | Выпуск: 6 | Страницы: 70-80
2022-2023 ОҚУ ЖЫЛЫНДАҒЫ ҚОҒАМДЫҚ ДЕНСАУЛЫҚ САҚТАУ, СТОМАТОЛОГИЯ, ФАРМАЦИЯ ЖӘНЕ МЕЙІРГЕР ІСІ МЕКТЕБІНІҢ БІЛІМ АЛУШЫЛАРЫНЫҢ ПӘНДЕРІН ҚОРЫТЫНДЫ БАҒАЛАУДЫ ТАЛДАУ
2024 год | Выпуск: 1 | Страницы: 237-246
2022-2023 ОҚУ ЖЫЛЫНДАҒЫ МЕДИЦИНА МЕКТЕБІНІҢ БІЛІМ АЛУШЫЛАРЫНЫҢ ПӘНДЕРІН ҚОРЫТЫНДЫ БАҒАЛАУДЫ ТАЛДАУ
2023 год | Выпуск: 6 | Страницы: 260-270
ПАНДЕМИЯ КЕЗІНДЕ ДИПЛОМНАН КЕЙІНГІ ДЕҢГЕЙДЕГІ ТӘУЕЛСІЗ ЕМТИХАН ӨТКІЗУДІ ТАЛДАУ
2023 год | Выпуск: 2 | Страницы: 278-282
1-ШІ КУРСҚА ИНТЕГРАЦИЯЛАНҒАН БІЛІМ БЕРУ БАҒДАРЛАМАСЫН ЕНГІЗУ ТӘЖІРИБЕСІ МЕН ҚАШЫҚТЫҚ ЖҮЗІНДЕГІ ОҚЫТУДЫҢ ТИІМДІЛІГІН БАҒАЛАУ
2020 год | Выпуск: 3 | Страницы: 127-133
ANALYSIS OF THE FINAL ASSESSMENT OF DISCIPLINES OF STUDENTS OF THE SCHOOL OF PUBLIC HEALTH, DENTISTRY, PHARMACY AND NURSING IN 2022-2023 ACADEMIC YEAR
2024 год | Выпуск: 1 | Страницы: 237-246
ANALYSIS OF THE FINAL ASSESSMENT OF DISCIPLINES OF STUDENTS OF THE SCHOOL OF MEDICINE IN 2022-2023 ACADEMIC YEAR
2023 год | Выпуск: 6 | Страницы: 260-270
ANALYSIS OF THE CONDUCT OF AN INDEPENDENT EXAMINATION AT THE POSTGRADUATE LEVEL DURING PANDEMIC
2023 год | Выпуск: 2 | Страницы: 278-282
THE EXPERIENCE OF INTRODUCING OF INTEGRATED EDUCATION PROGRAM AND ANALYSIS OF EFFICIENCY OF DISTANT FORM OF EDUCATION ON THE FIRST COURSE
2020 год | Выпуск: 3 | Страницы: 127-133